Moje SUV Land Rover Discovery 3

Než najdete to pravé auto, mnohdy vystřídáte desítky modelů od různých značek. Tím si prošel i pan Jirásek, jehož srdce nakonec uchvátil Land Rover Discovery 3, se kterým zažil mnohá dobrodružství.

Láska k autům přitáhla pana Jiráska z Liberce až k Land Roveru. Model Discovery 3 z roku 2005 si zvolil kvůli jeho prostornosti, velikosti a hranatému designu. Svůj vůz využívá na každodenní ježdění, včetně dlouhých cest do práce.

Land Rover

„Diskotéka mi komfortem vyhovuje. To auto mám skoro sedm let, takže už o něm vím úplně všechno.“ Hlavním koníčkem majitele je kromě práce taky jízda v terénu, kde svoje auto řádně prověřuje. „Častokrát je zablácené k nepoznání, ale v práci si ho umeju, protože provozuju bezkontaktní myčku s obsluhou v Hradci Králové“, dodává s úsměvem pan Jirásek. Při offroadových radovánkách mu přijde vhod mezinápravová i zadní uzávěrka a tři sady pneumatik. (M/T, A/T, zimní)

Rozbité rádio

Uvnitř nalézáme udržovaný interiér v kombinovaném provedení černé a béžové barvy. Ve výbavovém stupni SE nechybí ani ovládání vzduchového podvozku a nastavení jízdních režimů. Specialitou vozu je originální autorádio propojené s Info-systémem 4×4, který poskytuje informace o pohonu.

Vzadu se pohodlně usadí i lidé vyššího vzrůstu a o jejich komfort se postarají zadní výdechy ventilace. Zavazadlový prostor má dělené páté dveře, které usnadní nakládání a vykládání. „Nedávno jsem měl rozbité rádio, takže mi nešel ani info-systém 4×4, naštěstí se to podařilo opravit.“

Žebřinový rám tvoří základ auta, pod kapotou pracuje turbodiesel o objemu 2720 ccm, spojený se šestirychlostním manuálem. Pohonná jednotka TDV6 má výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 440 Nm, přičemž průměrně spotřebuje 10 litrů na 100 kilometrů.

Patálie s pojišťovnou

Tím však patálie pana Jiráska nekončily, koukáme se na rozbité třetí brzdové světlo a pomačkanou střechu. „Letos v zimě jsem chtěl jet jednou ráno do práce, ale zjistil jsem, že mi padající led ze střechy rozbil auto. Nakonec se mi podařilo sehnat majitele domu, aby jeho pojišťovna škodu uhradila.“ Ačkoli vám může připadat, že poškození auta je minimální, suma potřebná k opravě Discovery se vyšplhala přes 120 tisíc.

„Tak třeba hliníková kapota je promáčklá, střecha je na odpis a stěrače taky. Budu muset celou situaci řešit přes právníky, protože pojišťovna nechce dostatečně plnit“, dodává trochu smutně pan Jirásek. K celé situaci se staví s nadhledem a věří, že to nakonec dobře dopadne. „Když už se to bude opravovat, tak auto pořádně vyšperkuju do terénu.“