Nissan Pathfinder – silniční tank – poruchy, zkušenosti

Najít vůz pro komfortní cestování a zároveň použitelný do terénu, nebylo pro vojáka z povolání pana Burzu vůbec snadné. Jeho volba nakonec padla na Nissan Pathfinder, který vlastní od roku 2015 a postupně si ho vylepšuje.

„Při vybírání mezi Navarou a Pathfinderem, jsem nakonec zvolil Patha kvůli jeho praktičnosti.“ Kritéria výběru byla jasně daná. Pohodlné vozidlo muselo mít ocelový rám, pohon 4×4 a pokud možno nejvyšší výbavu. „Kromě zrcátek s blinkrem mám v autě snad všechno, co se tam dalo standardně objednat.“

Nissan Pathfinder

V roce 2005 sjel tento Pathfinder z výrobní linky Nissanu. Pod kapotou pracuje japonský naftový čtyřválec 2.5 litru o výkonu 128 kilowatů (174 koní) a s točivým momentem 403 Nm. „Naftu jsem potřeboval kvůli dojíždění do práce a v terénu je potřeba krouťák odspoda,“ dodává majitel a pochvaluje si pětistupňový automat. „Je to pohodlné, dám déčko a jedu, navíc se mi podařilo koupit dobrý kus, takže řadí jako nový.“ Celkově je vůz hodně zachovalý, přestože na tachometru svítí přes 280 tisíc kilometrů.

Zážitky z expedice do Rumunska

Předloni vyrazil pan Burza spolu s přáteli na expedici do Rumunska. Auto zde zažilo náročnou a dlouhou cestu, mnohdy úplně mimo civilizaci. „Cesta byla pohodová, hlavně díky kamarádům a autu. Sice jsem si občas někde škrtnul podvozkem nebo pokřtil bok auta větví, ale to mi tolik nevadilo. Horší bylo, když jsem natankoval špatnou naftu, auto nechtělo jet a já myslel, že domů pojedeme odtahovkou.“ T

ento problém byl nakonec vyřešen načerpáním kvalitní nafty a velkou lahví aditiv. „Nebyl k tomu návod, tak jsme to tam nalili celý,“ dodává s úsměvem pan Burza. Kromě nutnosti sundávat kolo, se po cestě už nic nestalo a celá výprava se vrátila spokojeně domů.

„Asi před rokem jsem při sjíždění z kopce zapomněl dát redukci, bylo mokro, takže jsem se na konci trochu proletěl přes hrbol, oprava sice něco stála, ale myslel jsem, že pak budu mít klid.“ Netrvalo dlouho a Pathfinder ztratil výkon. Byla mu stanovena nepříjemná diagnóza vadné turbodmychadlo.

„Takže jsem dal opravit turbo a pak na půl roku odjel na zahraniční misi.“ Pan Burza si však pohrával s myšlenkou na vylepšení svého auta pro jízdu v terénu, takže se slovy „když už, tak už“ nechal svůj vůz nazbrojit. Pathfinder našel dočasný domov v servisu, kde dostal nový podvozek, zesílené tlumiče, delší pružiny, zvýšené sání a další potřebnou péči.

„Po návratu z mise jsem koupil A/T pneumatiky a trochu poladil vzhled novou maskou.“ V přihrádce u spolujezdce nacházíme palubní deník s vyčíslenými investicemi za úpravy a opravy, výsledná částka je téměř 250 tisíc korun. „Každá sranda něco stojí, já to auto mám pro radost,“ komentuje výslednou částku majitel.

Je to nejterénnější SUVéčko

V současné konfiguraci auto spotřebuje zhruba 13 litrů na sto kilometrů. „Díky tomu podvozku mám vyšší světlou výšku, takže projedu víc. Až zase vyrazím na expedici, bude to mnohem lepší.“ Protože je Nissan Pathfinder mnohými skalními offroadisty haněn, zeptali jsme se majitele, jak on vidí svoje auto s odstupem času.

„Mám s ním najeto přes 30 000 km a nikdy jsem netvrdil, že to je offroad, ale tvrdím, že je to nejterénnější SUVéčko.“ Do budoucna by pan Burza chtěl něco ryze terénního na zábavu, Patha nechce zase tolik trápit. Využívá ho především na silnici a offroad má jako koníček. „Pro mě je to silniční tank, ve kterém se cítím bezpečně.“