TEST: Opel Grandland X – Francouz v německém kabátě

Po boku extravagantního Peugeotu 3008 sjíždí z výrobních linek koncernu PSA ve francouzském Sochaux také Opel Grandland X. Auto postavené na stejné platformě, se stejnými motory, které sdílí většinu podvozkových komponentů. Přesto může být jiné. Jak?

Největší SUV rodiny Opel sice dostalo francouzskou základní platformu, ale exteriérový hábit ušili němečtí krejčí. Oproti divokému Peugeotu 3008 se Grandland X drží poměrně zkrátka, takže žádné rozvášněné linie ani sofistikované tvary na karoserii nejsou, designéři nakreslili auto pomocí elipsovitých čar.

Opel Grandland X

Tvář interiéru cílí stejně jako zevnějšek na konzervativní uživatele, protože až na ovládání proudění vzduchu z ventilace má téměř vše svoje vlastní tlačítko. Uhlazené kabině kralují vyhřívané ergonomické sedačky s výsuvnou podpěrou, které sice v zatáčkách moc nepodrží, ale zato přinášejí komfort i na dlouhých trasách.

Zaujmou i propracované parkovací kamery, které mění pozorovací úhel podle vzdálenosti od překážky. Jde o praktickou pomůcku při dojíždění natěsno. Zklamáním nejspíše budou vrzající plasty dveřních výplní, to by se u vozu s počáteční cenovkou okolo půl milionu korun stát nemělo.

Brumlavý zvuk linoucí se zpod kapoty by u čtyřválce značil, že je něco špatně, nicméně to není případ Opelu, protože v jeho útrobách pracuje přeplňovaná tříválcová dvanáctistovka, která pohání výhradně přední nápravu. Čtyřkolku většina zákazníků primárně městského SUV stejně nevyužije a trýznit auto do písku či bláta po vzoru televizního spotu stejně nikdo nepojede.