Toyota v Tokiu ukáže revoluční hybrid dodávky a SUV

Společnost Toyota Motor Corporation na 45. ročníku tokijského autosalonu představí unikátní koncept Tj Cruiser. Ten je křížencem prostorné skříňové dodávky a robustního SUV.

Koncept Tj Cruiser bude představen na autosalonu v Tokiu

Model Tj Cruiser vychází vstříc řidičům, kteří chtějí s jedním autem spojit práci a zábavu ve volném čase. Písmeno „T“ v označení Tj Cruiser představuje „Toolbox“ (skříňka na nářadí). Auto totiž má posloužit jako spolehlivý pracovní nástroj. Písmeno „j“ znamená „joy“ (radost, potěšení). A název „Cruiser“ používá Toyota už tradičně pro svá SUV.

Odveze i surfové prkno

Dovnitř se vejde i surfové prkno

Sedadla v konceptu Tj Cruiser je možné sklápět do roviny. Auto tak snadno odveze nejrůznější outdoorové vybavení a zároveň dovoluje převážet dlouhé předměty, jako třeba třímetrový surf nebo jízdní kolo. Na zadní straně sedadel a na panelech zavazadelníku jsou upevňovací prvky ke snadnému ukotvení nejrůznějších předmětů. Velký vstup do zavazadlového prostoru usnadňuje nakládání a vykládání velkých předmětů, např. jízdních kol. Prostorné posuvné boční dveře umožňují snadné nastupování a vystupování.

V plánu je hybridní pohon

Design Toyoty Tj Cruiser si hraje s hranami

Na kapotě, střeše a blatnících konceptu Tj Cruiser konstruktéři použili materiály se speciální povrchovou úpravou odolávající škrábancům i nečistotám. Robustní zavěšení a velká kola o rozměrech 225/50 R20 vídaná u vozů SUV designově doplňují odvážné tvary přídě. Tj Cruiser má ambice stát se průkopníkem nové kategorie aut spojující výhody dodávky s přednostmi vozů SUV. Auto má být posazeno na platformě TNGA příští generace. Do budoucna má dostat hybridní pohon s dvoulitrovým benzínovým motorem. Poháněna bude mít buď přední nebo všechna čtyři kola.

Tokijský autosalon se koná od 25. října do 5. listopadu v prostorách výstavního centra Tokyo Big Sight v pobřežní oblasti města Tokio.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha