Expedice Ukrajina: Dálniční blues s Mitsubishi Pajero

Terénní speciál s polepem karoserie a safari šnorchlem. Tak vypadá naše Mitsubishi Pajero Expedition. Vyrazili jsme s ním na východ objevovat lesk i bídu Ukrajiny. V prvním díle našeho cestopisu vám náš cestovní koráb rádi představíme.

První kilometry naší cesty začaly v Hradci Králové. Čekalo nás zhruba 800 kilometrů do první cílové destinace, městečka Stakčín.

První část cesty

Trasa vedla přes Třebíč a Bratislavu, kde se nalodili další členové výpravy. Téměř dvě a půl tuny těžké terénní auto dostalo od japonských inženýrů vznětový čtyřválec s objemem 3,2 litru a výkonem 190 koní. Točivý moment 441 Nm posílá pětirychlostní automat standardně na zadní nápravu.

Kromě elektricky připojitelného pohonu přední nápravy má Pajero jednu technickou zvláštnost – čtyřkolka Super Select II disponuje uzávěrkou mezinápravového diferenciálu. Jde o nestandardní sofistikované technické řešení, které umožní provoz auta v režimu 4×4 prakticky na jakémkoli povrchu. Klasické off-roady s připojitelným předkem středový diferenciál zpravidla nemají. Jde převážně o výsadu stálých čtyřkolek.

Mocný šnorchl a létající navigace

Mitsubishi jsme nechali obout do přívětivých silniček značky Nokian. Speciálové „špalky“ Rockproof M/T nebyly potřeba. Tvar dezénu nasazených gum znatelně snížil valivý odpor a zredukoval hluk.

Bez hrubých „papučí“ a standardně přidruženého střešního stanu změnilo odlehčené Pajero vzhled. Z drsného off-roadu se stal hbitý voják s lehkou polní. Integrované zvýšené sání se ozvalo při každé akceleraci. Safari šnorchl vždy zhltnul několik litrů vzduchu a mocně zafuněl. To nás ubezpečilo, že stále řídíme auto pro dobrodruhy.