Jízdní dojmy Mitsubishi ASX a Outlander 2017 – Cizelování detailů

Mitsubishi letos slaví 100 let výročí a kromě zcela nového SUV, které na nás čeká v Ženevě, si pro své fanoušky přichystalo modernizované ASX a také Outlander. Už zase? Ano, tentokrát technici zaměřili svou pozornost na vylepšení bezpečnosti a komfort posádky.

Mitsubishi tradičně hraje na vícero modelových změn v průběhu životního cyklu. To proto se vám může zdát, že nějaký ten facelift je u značky se třemi diamanty takřka na denním pořádku, a nebudete daleko od pravdy. Outlander, druhý nejprodávanější model značky na českém trhu, prodělal velký facelift pro modelový rok 2016, letos přichází s decentními modifikacemi. Prodávanější ASX je na tom podobně.

Outlander MY2017

Mitsubishi Outlander 2017

Outlander modelového roku 2017 se pyšní novou přední maskou s výrazným chromováním, kterému u Mitsubishi říkají dynamický štít. Pozornému oku neunikne nahrazení klasické antény stylovější „žraločí ploutví“ u všech variant, což znamená, že se nemusíte starat o sundávání antény v myčce. Detail, ale sakra praktický, stejně jako výměna uzávěru palivové nádrže pro jednodušší manipulaci při tankování. Uvnitř vozu se toho na první pohled také moc nezměnilo, ale bližší ohledání odhalí nový uzavíratelný držák nápojů před řadicí pákou. Puristé uroní slzu nad výměnou klasické ruční brzdy elektronickou parkovací, která podle výrobce nabízí jednodušší a méně namáhavé sepnutí nebo funkci automatického zabrzdění a odbrzdění. Když se vám akumulátor vybije, máte ale smůlu. Mitsubishi se u Outlanderu zaměřilo na grafiku palubního počítače a multimediálního systému, která je modernější a přehlednější. V zavazadelníku se na přání zákazníků nově objevuje 12 V zásuvka. Noví majitelé Outlanderu MY2017 se mohou rovněž těšit na vyhřívání čelního skla a volantu.

Kromě toho byla vylepšena aktivní bezpečnost posádky. Funkce sledování mrtvého úhlu funguje jak při běžném provozu, tak při předjíždění, a umí hlídat situaci za vozem rovněž při couvání z parkovacího místa, ovšem například při šikmém stání nemusí přes zaparkovaná vozidla vidět, takže zodpovědnost je vždy na řidiči.

Dalším asistenčním systémem, který v Outlanderu doznal vylepšení, je varování před kolizí. Díky tomu, že nově nevyužívá pouze radaru, jako tomu bylo dříve, ale unikátní kombinaci laserového radaru a kamery, rozpozná také osoby. Tato dvojka se stará také o fungování systému, který varuje před opuštěním jízdního pruhu a automatického přepínání potkávacích a dálkových světel. Samočinná dálková světla se u Outlanderu objevují vůbec poprvé. Detail. Všechny chytré asistenty dostanete pouze v kombinaci s automatickou převodovkou. A onen zakopaný pes je v tom, že klasický Outlander je nejlepší právě v kombinaci s manuální převodovkou.

Nabídku motorů nikdo neřešil, takže zájemci o zážehový motor volí 2,0 MIVEC (110 kW), ropáci domácí dvadvojku ve dvou nastaveních 110 a 132 kW. A pokud bych měl v rychlosti vybrat jeden z Outlanderů, za mě plug-in hybridní variantu s vylepšenou převodovkou CVT. Plná výbava a ověřených 49 km v čistě elektrickém režimu jsou dostatečným argumentem pro volbu toho nejdražšího.

ASX MY2017

S nejprodávanějším modelem Mitsubishi jsem měl možnost jet pouze nějakých 60 km v rámci focení a než prozradím, jakými novinkami se nový modelový ročník chlubí, shrnu jeho jízdní vlastnosti jako naprosto boží. Boží proto, že ASX je jízdním projevem tak moc blízké Lanceru. Podvozek, který k vám prostřednictvím sedačky doslova promlouvá, klasická ruční brzda přehazující zadní část vozu už na lehké zatažení, řízení, od kterého se na dnešní auta skutečně něco dozvíte a hlavně šestnáctistovka bez turba (117 koní při 6000 a 154 Nm při 4000), to vše dělá z ASX jedno z posledních ryze mechanických řidičských aut na trhu. Neodpustím poznámku, že vytěsňování ASX z výrobního programu je obrovská škoda a věřím, že se v Mitsubishi někdo stihne probudit! A teď k těm změnám. Přední část vozu je oproti Outlanderu kompletně přepracována (v případě nejvyšší verze Intense+ je spodní díl nárazníku lakovaný stříbrnou barvou). Anténa je rovněž žraločí, víčko taktéž nové. Sedačky mají upravovatelné seřizování výšky. Motory jsou vynikající a úsporná zážehová šestnáctka, která rozhodně mezi trhače asfaltu nepatří, ale je úsporná a řidiče bude bavit, je pro mě osobně jednotkou číslo jedna. Škoda, že nelze kombinovat s pohonem 4×4. Výtku typu, že zážehové ASX má pouze pětikvalt, ignorujte. Převody jsou tak nastavené, že maximálku zvládá už čtyřka a dlouhá pětka se stará o solidní spotřebu paliva, pohybující se s rozumným přístupem okolo šesti litrů, při dolování všech koní v rozpětí 7 až 9 litrů paliva. Oba modernizované modely jsou i nadále hodně svérázné a automobilka Mitsubishi mně svým přístupem v mnoha ohledech připomíná Subaru. A to se mi líbí!

SUV Magazín

OffROAD 4x4magazín byl jedním z prvních titulů, jež jsme uvedli na trh. Přestože opravdových terénních vozů v posledních letech ubývalo, náš časopis měl stále své věrné čtenáře - možná i proto, že jiné tituly reagovali svým obsahem spíše na trend úspornějších vozů, kterým věnovali většinu prostoru.

SUV Magazín has 41 posts and counting. See all posts by SUV Magazín