Další nafťák

Loni Polaris připravil pro své armádní zákazníky turbodieselovou variantu svého RZR. Do roka tu máme další.

Loňský MRZR-D4 okamžitě slavil úspěchy u svých uživatelů, kterými jsou v první řadě speciální jednotky spojeneckých armád NATO. I když je platforma vozidla MRZR velmi flexibilní a stroj se dá poskládat do několika konfigurací, přeci jen se objevil požadavek na menší a obratnější dvoumístnou verzi. Ty se ostatně už od roku 2013 dělají na bázi devítistovek RZR s benzinovým motorem. V náročných podmínkách speciálních operací přijde ovšem často ke slovu delší dojezd a to je přesně parketa nových MRZR-D. U nich výrobce slibuje dokonce o 80% lepší dojezd a to je v situacích, kdy jde o život naprosto zásadní parametr. Všechny MRZR se díky své nízké hmotnosti dají transportovat vrtulníky h-47 Chinook nebo hybridními letadly V-22 Osprey. Novinka MRZR-D2 sice evokuje svým označením dvoumístnou architekturu, nicméně může být případně i čtyřmístný, když se dva další členové komanda poskládají na k tomu uzpůsobenou korbu. K dispozici je užitečná hmotnost 454 kg, u MRZR-D4 to je 680 kg.

Úspěšnost MRZR

O úspěšnosti těchhle vozidel v „práci“ se toho z pochopitelných důvodů moc nedozvíte. Ale jak napovídají uzavřené kontrakty, jde o velmi žádané zboží a svojí ucelenou řadou vojenských speciálů Polaris zásobuje nejen americkou armádu. Jen Kanada v poslední době objednala 36 vozidel MRZR s opcí na dalších 18 kusů pro své lehké dělostřelectvo. Kanaďané zároveň objednali vozidla i pro své speciální síly (CANSOFCOM a SOF). Tam nejsou počty dodaných kusů známy, ale používají se také vozy Dagor.

SUV Magazín

OffROAD 4x4magazín byl jedním z prvních titulů, jež jsme uvedli na trh. Přestože opravdových terénních vozů v posledních letech ubývalo, náš časopis měl stále své věrné čtenáře - možná i proto, že jiné tituly reagovali svým obsahem spíše na trend úspornějších vozů, kterým věnovali většinu prostoru.

SUV Magazín has 41 posts and counting. See all posts by SUV Magazín