Kolomý bude mít premiéru na Silk Way Rally

Tatra Buggyra Racing mění strategii. Přípravou na Rallye Dakar 2018 bude nově červencová Silk Way Rally. Na účastníky čeká na trase Moskva – Kazachstán – Peking deset tisíc kilometrů náročné trati.

Martin Kolomý poprvé okusí trať Silk Way Rally připravenou ruskými organizátory. „Ke každému závodu vzhlížím s patřičnou pokorou, přesto jsem skoro stoprocentně přesvědčen, že po tom, co jsme zažili letos na Dakaru, mě hned tak něco nepřekvapí,“ přemýšlí o náročnosti nové závodní výzvy Martin Kolomý, který díky svému triumfu v čínském truckovém šampionátu ví, jak chutnají oslavy triumfu v Pekingu.

„Silk Way Rally nás v minulosti vždycky lákala, nicméně až letos jsme se s Tatrou dohodli, že kromě Dakaru pojedeme i tuto soutěž,“ doplňuje týmový manažer Jan Kalivoda.

V minulosti Tatra Buggyra team postavil přípravu na Dakar na kratších závodech světového šampionátu Cross Country Rally. Jubilejní čtyřicátý dakarský ročník ale začne v Peru na pískových polích, takže písky „napěchovaná“ Silk Way vypadá jako ideální varianta kvalitní přípravy.

„Minulý rok jsme závod pečlivě sledovali, vzhledem ke konkurenci a špičkové práci pořadatelů, se nám jeví jako velmi atraktivní s patřičným marketingovým potenciálem. Loni ale ve stejném termínu vrcholilo mistrovství Evropy ve fotbale, chystala se olympiáda v Riu de Janeiru, čemuž odpovídal ve srovnání s Dakarem přece jen pokulhávající mediální obraz v České republice. Letos to bude, doufejme, že i naší zásluhou, mnohem lepší. Naši fanoušci se mají na co těšit,“ říká týmový manažer Jan Kalivoda.

Buggyře pomohou zkušenosti Aleše Lopraise

Na Silk Way Rally se z českých truckerů chystají i Martin Macík a Aleš Loprais se svými rodinnými týmy. I proto je Buggyra v kontaktu s Lopraisem, který na letošním Dakaru startoval v barvách roudnického týmu a má bohaté zkušenosti z účastí na Silk Way Rally.

V roce 2011 ji dokonce dokázal vyhrát. „Vzhledem k tomu, že české barvy bude hájit v nabité konkurenci jen Martin s Alešem, byť každý z nich bude startovat v jiném týmu, jeví se vzájemná spolupráce jako oboustranně nezbytná. Navíc Aleš pojede s naším motorem Gyrtech,“ uvědomuje si Kalivoda.

Aleš Loprais v Asii pojede s upraveným kamionem Tatra, se kterým dřív závodil. „Naše soutěžní raketa dostala zásadní prvky oproti původní verzi. Zapracovali jsme na novém tlumení, brzdách a chlazení nového agregátu Gyrtech. Úpravou prošla i kabina vycházející z typu Jamal a osvědčených komponentů z prvotní verze, která při svém debutu na Dakaru 2014 získala dvě etapová vítězství,“ pochlubil se ČTK synovec šestinásobného dakarského vítěze Karla Lopraise.

A Martin Kolomý si v souvislosti s premiérovou účastí na Silk Way Rally pochvaluje počet najetých ostrých kilometrů: „Vzhledem k prestiži soutěže se určitě nepojedu jen zúčastnit a testovat bez ohledu na výsledek. Svou účastí každopádně snížíme tréninkové manko, které máme především ve srovnání s jezdci Kamazu. Už týden pracujeme na analýze trati, sháníme dostupné informace.“

Valtr zpátky do Buggyry?

Tým Buggyra podle zákulisních informací chystá mediální bombu. Naše zdroje mluví o možnosti návratu Jaroslava Valtra do týmu pro Rallye Dakar 2018. Šlo by o překvapivou informaci.

Připomeňme si, že Valtr náhle skončil ve stáji Buggyra Tatra Racing hned po Dakaru 2016. Údajně kvůli nedostatečné loajalitě vůči ostatním členům týmu. Přestože dojel v tomto dakarském ročníku jako nejrychlejší týmový kamion na osmém místě.