Nejrychlejším crossoverem na světě je upravená Toyota C-HR

Toyota C-HR verzi R-Tuned se může chlubit titulem Nejrychlejší crossover na světě. Při testování dokázala v čase na jedno kolo porazit i brutální supersporty McLaren 650S Spyder, Porsche 911 GT3 RS a Nissan GT-R Nismo.

Toyota CH-R R-Tuned zajela pátý nejrychlejší čas okruhu

Verze R-Tuned má vyladěný čtyřválec 2AZ-FE o objemu 2,4 litru se speciálním systémem turbo DG-Spec Garrett, který pohání přední nápravu. Po úpravě motor získal výkon převyšující 600 koní a obdivuhodný točivý moment 745 Nm. Sériovou převodovku CVT nahradila sportovní manuální skříň Toyota E-Series. Auto přitom váží rozumných 1343 kilogramů.

Přítlak především

Toyota CH-R byla předělána na sportovní auto

Aerodynamický balíček speciálně určený pro tento model zahrnuje mimo jiné zadní křídlo, boční spojlery a přední splitter, který obstarává přítlak 136 kilogramů. Předělána byla také maska. Nová je vyrobena z uhlíkového vlákna a má otvory pro přívod vzduchu. Auto pochopitelně dostalo bezpečnostní rám a šestibodové bezpečnostními pásy G-Force Pro Series.

Podvozek sportovního crossoveru od Toyoty prošel zásadními změnami. Auto dostalo závodní brzdy Brembo, radiální pneumatiky Toyo Proxes RR 275/35R-18, nastavitelné zavěšení DG-Spec Motion Control Suspension a sportovní tlumiče.

 

 

Na stovku za méně než tři sekundy

Akceleraci z nuly na stovku zvládne Toyota C-HR R-Tuned za 2,9 sekundy. Na slavném okruhu Willow Springs International Raceway v USA dlouhém 2,5 kilometru dosáhla času 1:25,22 sekundy. Jde o páté nejrychlejší zajeté kolo v historii této dráhy. Horší časy měly například i supersportovní vozy McLaren 620S, Nissan GT-R a Porsche 911 GT3.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha has 90 posts and counting.See all posts by jan-riha