Gymkhana GRiD láme rekordy a pálí pneumatiky

Gymkhana GRiD měl svůj debut na X Games v Los Angeles v roce 2013. Tahle adrenalinová soutěž je o rychlosti a přesnosti. Otevřena každému, kdo se odváží změřit síly s nejlepšími závodníky. Poslední souboje viděli fanoušci v jihoafrickém Johannesburgu.

Akční souboj na Gymkhana GRiD

Speciálně upravená auta, nápadité tratě, ohně, krásné ženy a hlavně adrenalin – to je Gymkhana GRiD. Automobilovou show umocňují překážky spojené se sponzory série včetně letadel, obřích závodních sedadel, kuželů, pneumatik, barelů a jiných zhůvěřilostí. Závodníci kolem nich manévrují paralelně vyřazovacím způsobem se snahou o co nejmenší množství chyb. K vidění jsou mimo jiné akční otočky o 180 stupňů, rotace o 360 stupňů i drifting.

Z Atén do Johannesburgu

Monster Girls v akci

Jde o unikátní seriál, kde se v paddocku a na trati potkají „supercars“, driftové speciály, tovární mašiny z rallycrossu i pouliční customy. Během šesti let se Gymkhana z lokálních kvalifikací v Evropě a Skandinávii vypracovala na špičkovou událost s účastí několika mistrů světa FIA a eventy na Jadranu a Jihoafrické republice. Před rokem si Gymkhana GRiD užilo publikum v Aténách. Letošním místem setkání automobilových bláznů byl resort Carnival City v Johannesburgu. Perfektní řidičské výkony, plameny a kouř z pneumatik na jihoafrickém GRiD sledovaly na livestreamu také 3 miliony diváků po celém světě.

 

 

Šampiony Kristoffersson a Woodham

Radost nejlepších na Gymkhana GRiD 2017

Své řidičské umění potvrdili v Johannesburgu hvězdy mistrovství světa v Rallycrossu. Letošní šampion Johan Kristoffersson zvítězil v kategorii All-Wheel Drive před Petterem Solbergem a hvězdou World RX Andreasem Bakkerudem. Kristoffersson byl z vítězství překvapený: „Měli jsme rychlé auto, jasně. Petter, Andreas a Ken jsou ale fantastičtí závodníci a nevěřil jsem, že byli horší než já. Chtěl bych poděkovat Monster Energy a Gymkhana GRiD, že mě pozvali, byla to fantastická zkušenost.“

V kategorii aut s pohonem zadních kol překonal Luke Woodham technické problémy a počtvrté za sebou si odvezl vítězství. „Tohle byla zatím nejtěžší Gymkhana GRiD v historii. Po kvalifikačních jízdách jsem byl úplně hotový. Před finále nám odešel alternátor, museli jsme vyměňovat baterii a nabíjet ji během pauzy mezi závody,“ vysvětloval šťastný Woodham.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha has 90 posts and counting.See all posts by jan-riha