Loeb na Silk Way Rallye havaroval, Kolomý spadl v pořadí

Devátá etapa přinesla padesátikilometrový úsek s písečnými dunami. Pilot týmu TATRA Buggyra Racing Martin Kolomý dojel pátý. Nestačil jen na armádu spolupracujících ruských Kamazů. V průběžném hodnocení klesl na čtvrté místo, před českého pilota se dostal vítěz etapy Ajrat Mardějev s Kamazem.

Video Tatra Buggyra Racing z 8. etapy:

 

Kolomého Tatra v dunách

Po nedělním dni volna se opět v pondělí rozjel soutěžní program etapou mezi čínskými městy Urumči a Cha-mi. Měřila přes 800 kilometrů, na čas se jelo 421 kilometrů technicky náročnými pasážemi včetně písečných dun. Kolomý skončil pátý v závěsu za týmem „modrých“, kterým dokáže jako jediný na letošní Silk Way Rallye konkurovat. „Dneska to bylo opět brutální. Většinu etapy jsme museli prodat, protože bychom jinak zničili jak auto, tak i sebe. Cílem bylo přežít,“ upozornil na zrádnost speciálky rodák z Bruntálu.

Devátá etapa přinesla první větší porci písku

„Sice jsme žádnou navigační chybu neudělali, ale Kamazy neskutečně letěly. Vůbec jsme se s nimi nemohli dnes srovnávat a tuhle etapu museli zvolnit. V průběhu tam byla jedna krásná dunová pasáž, ale teď jsme rádi, že už jsme v cíli. Bylo to opravdu náročné,“ hodnotil etapu unavený Kolomý.

V kategorii aut přišel o vedení Sébastien Loeb z Francie, který havaroval a musel čekat na pomoc asistence. Pilot továrního týmu Peugeot se sice po více než dvou hodinách vrátil do závodu, ale pak musel opět zastavit. Do čela tak poskočil jeho krajan a týmový kolega Cyril Despres.

Výsledky 9. etapy – kamióny:

1.         Mardějev        Kamaz             4:19:50

2.         Sotnikov         Kamaz             +0:36

3.         Šibalov             Kamaz             +5:09

4.         Nikolaev         Kamaz             +9:25

5.         KOLOMÝ         TATRA             +11:40

Výsledky po 9. etapě – kamióny:

1.         Sotnikov         Kamaz             27:50:00

2.         Šibalov             Kamaz             +14:27

3.         Mardějev        Kamaz             +26:30

4.         KOLOMÝ         TATRA             +31:30

5.         Ardavičius      Iveco               +01:43:59

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha