Kolomý na Silk Way Rallye třetí, Loprais opět v problémech

Martin Kolomý v osmé etapě dojel se svou Tatrou třetí, stejné místo mu patří i v celkovém hodnocení kamiónů. Technické problémy stále trápí Tatru Aleše Lopraise, který kvůli tomu už připustil i konec v soutěži.  

Video Tatra Buggyra Racing ze 7. etapy:

 

Kolomý na měřeném úseku osmé etapy dlouhém 250 kilometrů mezi městy Karamaj a Urumči v Číně zaostal za nejrychlejším Dmitrijem Sotnikovem na Kamazu o pět minut. „Máme za sebou první zkušenosti s dunami, tak jsem moc rád, že jsme neudělali chybu. Na začátku to byla stejná trať jako doteď, takže jsme jeli s rezervou. I tak se jede hrozná palba, ale naše Tatra drží a tím pádem dokážeme s Kamazy držet krok. Očividně máme velký handicap v neznalosti místního terénu, ale na premiéru to zatím není špatné,“ hodnotil v cíli Kolomý.

Čekání Kolomého posádky na start

Jako jediný se dokázal vklínit mezi tovární jezdce Kamazu. Za Sotnikovem, který vede i celkově, skončil druhý Airat Mardějev. Čtvrtý byl Anton Šibalov a pátý Eduard Nikolajev. Český pilot o víc než dvě minuty snížil ztrátu na průběžně druhého Šibalova, před nedělním dnem volna na něj ztrácí jen 10 minut a 32 sekund. „Jsme v půlce, která byla velmi drsná, což je vidět na torzu startovního pole. Teď však začne ta část, kvůli které tu hlavně jsme – duny. Takže se pokusím odpočinout si, zahojit rány na Phoenixu a letět dál,“ dodal Kolomý.

Loprais do osmé etapy nevyrazil

Druhý Čech v soutěži Aleš Loprais, kterého trápily od začátku závodu technické problémy, do osmé etapy neodstartoval. Loprais poslal po sedmé etapě fanouškům vzkaz:

Lopraisovu Tatru trápí technické problémy

„I v krátké sedmé etapě jsme měli problémy. Řešili jsme prasklou hadici, únik vody do motoru a přehřívání motoru, na kterém bylo pořád 100°C. Ve spojovací etapě jsme překročili hranici z Kazachstánu do Číny. Jsme v bivaku a řešíme co dál. Máme jedno náročnější řešení, ale nevíme, jak dopadnou jednání a jestli budeme pokračovat v závodě. Držte nám palce, aby se vše podařilo. Přes všechny trable bychom chtěli pokračovat v testování a ladění naší Královny, protože jinak jsme se spoustou věcí spokojeni. Jsme si vědomi toho, že test v závodním tempu ničím nenahradíme.“

Kategorii aut dál jasně vede Sébastien Loeb z Francie, který v osmé etapě porazil krajana a týmového kolegu z Peugeotu Cyrila Desprese o pět minut. V celkovém pořadí má náskok víc než hodinu.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha