Kolomý po sedmé etapě Silk Way Rallye těsně třetí

Silk Way Rallye má za sebou kazašskou část a před sebou nejtěžší pasáž závodu v Číně. V náročné sedmé etapě skončil Martin Kolomý s Tatrou na pátém místě, když musel v závěru zvolnit. Nabral ale jen minimální ztrátu a do Číny vyrazí s minimální mankem na čelo závodu.

 

Video Tatra Buggyra Racing z 6. etapy:

 

Kolomého Tatra ve vodní sprše

Sedmá etapa měřila 400 kilometrů, 106 z nich bylo na čas. Ruské Kamazy obsadily první čtyři místa. Hned za nimi dojel pilot týmu TATRA Buggyra Racing se ztrátou dvou a půl minuty. „Hrozná rozbíječka, až jsem měl pocit, jestli si to pořadatel nespletl s trialem. Od začátku jsme topili, co to šlo, ale ke konci jsme vymetli hroznou díru, takže jsem pak zvolnil. Měl jsem obavy o naši Tatru, jestli to přežila. Naštěstí je Phoenix držák,“ popisoval Kolomý poměrně krátkou, ale nebezpečnou etapu.

„Kamazy opět zkracují trať, očividně to tu znají nebo mají lepší informace. Pro nás je to nové, takže si nemůžeme dovolit riskovat. Už takhle je roadbook pěkně zrádný. Důležité je, že jsme v cíli s minimální ztrátou a v pátek začínáme čínskou misi,“ doplnil Kolomý.

 

Video InstalForex Loprais týmu z 6. etapy:

 

Aleš Loprais zajel v etapě čtrnáctý čas se ztrátou 27 minut na vítězného Sotnikova. V průběžném pořadí je i kvůli stovkám hodin penalizací za nedokončené etapy poslední. „Každopádně jsme rádi, že můžeme pokračovat v závodě a pomalu se z malého dítěte s dětskými nemocemi stává dospělé auto a věříme, že to posuneme dále. Abychom mohli toho puberťáka dotáhnout někam k maturitě a možná i odpromovat,“ řekl Loprais, který musí startovat ze zadních pozic.

Peugeoty nemají v kategorii aut konkurenci

Kategorii aut dál dominuje Peugeot Francouze Sébastiana Loeba.

Osmá etapa už bude čistě čínská. Startuje ve městě Karamay a po více než 400 kilometrech včetně 250 kilometrového měřeného úseku finišuje v Urumqi. Soutěžící si poprvé vyzkouší jízdu v písečných dunách, kterých bude v následujících etapách na čínském území víc než dost.

 

Výsledky 7. etapy – kamióny:

1.         Sotnikov         Kamaz                1:06:26

2.         Šibalov            Kamaz                +0:27

3.         Mardějev        Kamaz                +1:13

4.         Nikolaev         Kamaz                +1:31

5.         KOLOMÝ         TATRA                +2:34

Výsledky po 7. etapě – kamióny:

1.         Sotnikov         Kamaz                20:15:43

2.         Šibalov             Kamaz                  +02:39

3.         KOLOMÝ         TATRA                  +15:27

4.         Mardějev        Kamaz                  +25:14

5.         Ardavičius      Iveco                  +01:01:47

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha