Kolomý prohání na Silk Way Rallye čelo závodu

Jezdec týmu TATRA Buggyra Racing Martin Kolomý v šesté etapě opět patřil k nejlepším a do cíle dojel druhý s minimální ztrátou na vítězného Nikolaeva s Kamazem. V celkovém pořadí zůstává na třetím místě, ovšem se ztrátou pouhých třinácti minut.

Video Tatra Buggyra Racing z 5. etapy: 

 

Čtvrteční šestá etapa, která byla zároveň poslední čistě kazašskou, obsahovala měřený úsek dlouhý 384 kilometrů.  Mezi armádu ruských Kamazů se dokázal vklínit jen Čech Martin Kolomý s Tatrou.  „Nádherná etapa, hodně technicky náročná, tentokrát nepršelo, takže to nebylo tak uklouzané a Phoenix zase letěl. Myslím, že jsme předjeli, koho jen šlo. Před nás se dostal jen jeden z Peugeotů,“ pochvaloval si v cíli Kolomý.

Tatra Kolomého s minimální ztrátou na čelo

„Jedeme na pohodu. O to větší mám radost, že je z toho dobrý výsledek,“ říkal rodák z Bruntálu, který stáhl část náskoku na celkově prvního Sotnikova s Kamazem. „Martin jede skvěle, nehrotí to, zbytečně neriskuje, a naopak sbíráme cenné zkušenosti. O to víc mě těší, že všechny komponenty fungují, přestože tady dostávají strašně zabrat. Jak se říká, Tatra s motorem od Buggyry vás dostane dál,“ pochvaloval si druhý člen posádky Jiří Stross.

Loprais opět s komplikacemi, ale v závodě

V šesté etapě se do soutěže opět naplno zapojil i Aleš Loprais, který po technických problémech Tatry nedokončil druhou etapu. Do dalších dvou nenastoupil, ve středu ale opět začal závodit. Ale potrápila ho elektrika a do cíle opět nedojel. „Asi nám vesmír moc nepřeje… Zažíváme neskutečné pocity marnosti. Bohužel, ani pátá etapa se neodvíjela podle příznivějšího scénáře. Tentokrát nás zradila elektrika. Auto nedobíjelo a pomalu by se zastavilo, takže jsme znovu povolali servis a zase se vezeme. Čas neskutečně letí. Čeká nás zase práce v noci a co bude dál, v tuto chvíli sami nevíme, protože do bivaku máme ještě velký kus cesty,“ psal včera fanouškům Aleš Loprais, který v šesté etapě zajel devátý čas s víc než půlhodinovou ztrátou na vítěze. V celkovém pořadí kamiónů je poslední, i kvůli 112 hodinám penalizací.

Peugeoty vládnou autům

První část Silk Way Rallye byla v bahně

Hodnocení aut vévodí tovární jezdec Peugeotu Sébastien Loeb z Francie, který byl v šesté etapě druhý za týmovým kolegou a krajanem Stéphanem Peterhanselem. V průběžném pořadí má devítinásobný světový šampion v rallye náskok víc než hodiny na třetího člena týmu francouzské automobilky Cyrila Desprese.

V pátek se celé závodní pole přesune z Kazachstánu do čínského města Karamay, etapou dlouhou celkem 412 kilometrů a přes 100 kilometrů dlouhým měřeným úsekem. Tam už se trať pomalu změní z rovinatých stepí do kopcovitého terénu. Čínská část závodu bude podstatně náročnější a jezdci se tam budou muset poprat s písečnými dunami, ve kterých se bude závod nejspíš rozhodovat.

Výsledky 6. etapy – kamióny:

1.         Nikolaev         Kamaz             3:38:38

2.         KOLOMÝ         TATRA             +0:39

3.         Sotnikov         Kamaz             +5:13

4.         Mardějev        Kamaz             +5:51

5.         Ardavičius      Iveco               +5:55

Výsledky po 6. etapě – kamióny:

1.         Sotnikov         Kamaz             19:09:17

2.         Šibalov             Kamaz             +02:12

3.         KOLOMÝ         TATRA             +12:53

4.         Mardějev        Kamaz             +24:01

5.         Ardavičius      Iveco               +56:45

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha