Kolomý na Silk Way Rallye zapadl do močálu

Pátá etapa přinesla problémy Tatře Martina Kolomého. Zapadla při ní do hlubokého močálu a dojela až devátá. Kolomý přišel o průběžné vedení a propadl se na třetí místo.

Video Tatra Buggyra Racing ze 4. etapy: 

 

Ve středeční etapě s přejezdem z hlavního kazašského města Astany do Semey startoval Kolomý jako první, na což doplatil. V první polovině měřeného úseku zapadl v jednom z močálů a čekal na pomoc. Vytáhl ho domácí jezdec Arthur Ardavičius, piloti MAZů předtím bez povšimnutí projeli. Ztráta přes 30 minut na vítěze etapy Sotnikova na Kamazu znamenala dojezd až na deváté pozici.

Kolomý přišel o vedení v soutěži

„Dnes jsme zaplatili daň za start z prvního místa. Zapadli jsme v močále a čekali, až nás někdo vytáhne, bohužel ani jeden z MAZů nezastavil, až Artur nás vytáhl, za což mu patří velký dík. Jinak trať byla opět nádherná, ale co předvádí Kamaz, je dost nepochopitelné. Zkracují si trať takovým způsobem, že se až divím, jestli to mají za potřebí. Nevadí, my bojujeme dál, hlavně, že Tatra letí a pro nás to jsou drahocenné zkušenosti a příprava na Dakar,“ hodnotil pátou etapu třetí muž průběžného pořadí, který je teď v klínu mezi ruskými Kamazy.

Do soutěže se vrátil Loprais

Po dohodě s pořadateli se do soutěže po dvou vynechaných etapách vrátil Aleš Loprais s opravenou Tatrou, ale opět měl na trati problémy a na mezičasech výrazně zaostával. „Omlouváme se všem našim příznivcům za nedodržení původního slibu. Přesun byl hodně náročný, přijeli jsme do bivaku ráno a všichni už byli na startu do čtvrté etapy. Padlo tedy rozhodnutí po konzultaci s pořadatelem, že vypustíme i čtvrtou etapu, dáme možnost mechanikům trochu zregenerovat. Přesunujeme se do Astany a ve středu už snad nic nezabrání tomu, abychom vystartovali vstříc novým zážitkům, “ poslal včera vzkaz fanouškům Aleš Loprais. Zdá se ale, že letošní Silk Way Rallye je pro něj zakletá.

Loeb vládne kategorii aut

Kategorii aut bezpečně vede Sébastien Loeb s Peugeotem, který v páté etapě zaostal za týmovým kolegou Despresem o víc než sedmnáct minut a dojel pátý. V součtu odjetých etap má ale víc než padesát minut náskoku.

Ve čtvrtek na závodníky čeká poslední čistě kazašská etapa s přejezdem do města Urdzhar, měřit se bude necelých 400 kilometrů. Měla by se jet opět na podmáčeném terénu.

Výsledky 5. etapy – kamióny:

1.         Sotnikov                     Kamaz             4:32:17

2.         Šibalov                        Kamaz             +4:03

3.         Nikolaev                     Kamaz             +9:47

4.         Viazovič                      Maz                 +16:10

5.         Mardějev                    Kamaz             +26:20

9.         KOLOMÝ                     TATRA             +37:39

Výsledky po 5. etapě – kamióny:

1.         Sotnikov                     Kamaz             15:25:26

2.         Šibalov                         Kamaz             +00:48

3.         KOLOMÝ                     TATRA             +15:27

4.         Mardějev                    Kamaz             +23:23

5.         Ardavičius                  Iveco               +56:03

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha