Kolomý přišel na Silk Way Rallye o průběžné vedení

Vítěz první etapy Martin Kolomý byl ve druhém pokračování soutěže na ruském bahně dlouho druhý. Pak ale přišly problémy se spojkou. Ty odsunuly Tatru týmu Buggyra Racing na sedmé etapové místo. Celkově je pátý se ztrátou přes pět minut na vedoucího Holanďana Van Den Brinka.

Video Tatra Buggyra Racing z 1. etapy: 

 

Druhá etapa měla trať ještě horší než první. Jela se na silně podmáčeném blátivém terénu, což českému pilotovi hrálo do karet. „Dnešní etapa byla hodně výživná. Bylo to strašně náročné na auto a na techniku. Na čtyřicátém kilometru se nám při průjezdu lesem zasekla nějaká kláda do posilovače, vyrazila nám tyčku, tak jsme jeli dalších osmdesát nebo sto kilometrů bez spojky. Hlavně, že jsme dojeli a zítra můžeme pokračovat, “ komentoval komplikace Kolomý.

rodění Tatra zvládla bez problémů

Závada na speciálu TATRA Phoenix není nijak zásadní a mechanici týmu dají vůz do rána do pořádku. „Bez spojky se jede špatně, obzvlášť v tak náročných podmínkách jako dnes. Ale s problémem si poradíme a ráno má Martin svého Phoenixe připraveného“ slíbil šéftechnik Robin Dolejš.

„Jak tak koukám kolem sebe, tak jsme mohli dopadnout i hůř. Ztráta pěti minut je nic a zítra valíme dál. Už se těším,“ dodal Kolomý, pátý muž průběžného pořadí.

Aleš Loprais měl v průběhu etapy problémy se svou Tatrou, podle informací na webu pořadatele zůstal stát na trati mezi třetím kontrolním bodem a cílem. Do druhého dne vyrazil po sobotním dvojnásobném úspěchu českých pilotů jako druhý muž pořadí.

„Dnes se nám nedaří, dvakrát oprava hadice a klekla spojka 40 kilometrů před cílem. Útok na další zlato se nekoná. Mrzí nás to, ale je to součást hry,“ napsal Loprais na facebooku s tím, že se posádka snaží dostat kamion z trati rychlostní zkoušky a opravit.

Jak v bahně utopit buggy

V kategorii aut byl nejrychlejší Stéphane Peterhansel a v čele průběžného pořadí vystřídal týmového kolegu z Peugeotu krajana Sébastiena Loeba.

Třetí závodní den je poslední na ruském území. Po měřeném úseku dlouhém 330 kilometrů se konvoj přesune do kazašského Kostanay. Terén by měl být opět blátivý.

 Tatra Buggyra Racing, ČTK         

Výsledky 2. etapy – kamiony:

1.         Den Brink                   Renault

2.         De Rooy                      Iveco               +2:04

3.         Ardavichus                 Iveco               +3:17

7.         KOLOMÝ                     TATRA          +11:30

 

Výsledky po 2. etapě – kamiony:

1.         Den Brink                   Renault           3:05:20

2.         De Rooy                      Iveco               +0:13

3.         Ardavichus                 Iveco               +1:31

5.         KOLOMÝ                     TATRA          +5:38

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha