Kolomý bere premiéru na Silk Way Rallye jako výzvu

Martin Kolomý s Tatrou se po slavnostním ceremoniálu na Rudém náměstí v Moskvě chystá na sobotní ostrý start jeho premiérové Silk Way Rallye. Má novou posádku s navigátorem Michalem Ernstem a veze v kabině tři plyšové talismany. To všechno jsem se dozvěděli z rozhovoru s Martinem před startem.

Tatra Martina Kolomého čeká na start

Podle oficiální startovní listiny si to na trase mezi Moskvou a Pekingem rozdá v boji o vítězství 41 aut a 21 kamiónů. Letošní Silk Way Rallye bude vysílat 55 televizních stanic do 196 zemí světa. První stroje opustí parc ferme v sobotu ve čtyři hodiny ráno, přejezd na start 61 kilometrů dlouhé speciálky je totiž dlouhý skoro 600 kilometrů.

Martine, jak se těšíš na premiéru na Silk Way Rallye?  

Strašně moc se na ní těším, protože je to pro mě taková výzva. Nikdy jsem jí nejel. Doufám, že nám bude všechno fungovat tak, jak má, a pěkně si zajezdíme. Že nebudeme muset někde na trati stát a spravovat.

Na zkoušku budeš mít novou posádku, mechanika Jirku Strosse a navigátora Michala Ernsta. Co od spolupráce s nimi čekáš?

Michal i Jirka jsou oba zkušební soutěžáci – navigátoři. Testujeme spoustu věcí na autě. Dali jsme se do programu, takže jsem se dohodli s týmem, že pojedeme s novou posádkou. Doufám, že to bude k dobru. A že se kluci něco přiučí. Možná spolu pojedeme v lednu na Rallye Dakar a možná taky ne. To je ještě všechno ve hvězdách.

Tým Tatra Buggyra Racing na Silk Way Rallye

Trať letošního ročníku Silk Way Rallye bude velmi náročná. Srovnatelná s náročnými dakarskými ročníky. Tvůj mentor Josef Kalina už Silk Way Rallye jel a určitě ti o ní ledacos říkal. Co čekáš od tratí v Rusku, Kazachstánu a Číně?

Čekám od ní spoustu natestovaných kilometrů v náročných podmínkách. Abychom byli dostatečně připravení na Dakar. Bude hodně bláta, hodně písku. Moc se těším.

V kabině Tatry budete mít tak trochu zoologickou zahradu. Ty budeš mít tradičního plyšáka zubatou žábu, krtečka poveze Jirka a Michal si sebou bere pandu.

Tatra Phoenix je dostatečně velké auto, abychom tam ještě něco přibrali. Takže když si kluci vezmou ledního medvěda, mě to vadit nebude. (smích)

Zubatá žába v Tatře Martina Kolomého

A co klobásky? Vejdou se?

Klobásky se musí vejít, i kdyby tam ty talismany neměly být. (smích) Ani nevím, kolik kilo klobás mi připravili v řeznictví. Určitě je jich dost, abychom neumřeli hlady.

Umím si představit, že klobáskami se dá oslavit i úspěch na Silk Way Rallye. Jaké máte s novou posádkou plány, co se týká umístění? Bude tam mimo jiných silná domácí konkurence s Kamazy.

Každý závod je hodně o štěstí. Zkoušíme spoustu nových věcí na autě, musím zaklepat, doufám že se nám to nebude kazit a nebudeme mít technické problémy. Kamazy jsou na domácí půdě, budou mít výhodu, je jich tam hodně. Když si sáhneme na top 5 nebo top 10, budu spokojený.

Tak hodně štěstí a díky za rozhovor.

 

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha