Maximální atak! Peugeot představuje auto pro Dakar 2018

Tým Peugeot Sport, který má na kontě dvě vítězství v legendární Dakarské rallye 2016 a 2017, představuje nástupce vozu Peugeot 3008DKR. Nový závodní speciál, který dostal název 3008DKR MAXI, vychází ze sériového modelu Peugeot 3008 oceněný titulem Evropské Auto roku 2017.

Peugeot 3008DKR MAXI si umí poskočit

Nový speciál je díky rozšíření odpružení na každé straně o 20 centimetrů širší než jeho slavný předchůdce, o 10 centimetrů se prodloužil i jeho rozchod. Inženýři týmu Peugeot Sport vyměnili horní i spodní trojúhelníková ramena, hlavy řídicích tyčí i hnací hřídele. Přineslo to lepší stabilitu a dynamika vozu.

 „Myslím, že auto teď mnohem stabilnější, když je širší. Pocity za volantem jsou nové. Ve velmi úzkých a technických částech je o něco těžkopádnější, ale pokud jde o stabilitu a řízení, je to rozhodně krok vpřed. Vůz má méně tendence k příčnému kymácení, takže máte větší důvěru zaútočit a prosmýknout se stranou. Výhodou našeho vozu je to, že se dokáže pustit kamkoliv, zvlášť do dun,“ pochvaluje si Sébastien Loeb, pilot týmu Peugeot Total.

 

 

Novinky sice stále procházejí vývojem v rámci ročního programu, ale Peugeot 3008DKR Maxi se už začátkem července postaví na start Silk Way Rally 2017. Auto čeká deset tisíc kilometrů z Moskvy přes stepy Kazachstánu do čínského Si-anu. Úkolem Sébastiena Loeba bude otestovat změny a vyladit vůz před Dakarem 2018.

Peterhansel a Despres pojedou se starším autem

Cyril Despres jako mechanik 3008DKR MAXI

I tak dal ředitel týmu Peugeot Sport Bruno Famin pro patnáctidenní závod jasné zadání: zvítězit! Sébastiena Loeba během Silk Way Rally doprovodí úřadující dakarský vítěz Stéphane Peterhansel a loňský vítěz Silk Way Rally Cyril Despres, oba za volantem původního speciálu Peugeot 3008DKR, tedy s verzí, která na Rallye Dakar 2017 získala první tři místa.

Při vývoji vozu Peugeot 3008DKR Maxi během tří testů v Maroku, v Portugalsku a ve Francii, pomáhal také bývalý mistr světa v rallye Carlos Sainz, který bude čtvrtým mužem „Dream teamu Peugeot“ pro jubilejní 40. ročník Rallye Dakar.

Technické údaje Peugeotu 3008DKR MAXI:

MOTOR

Typ

Objem válců

Počet ventilů

Umístění

Počet válců

Výkon

Točivý moment

Omezovač množství nasátého vzduchu

Maximální otáčky

Maximální rychlost

Mazivo

V6 twin turbo Diesel

2 993 cm3

24

Uprostřed vzadu

6 ve V – 60°

340 k

800 Nm

38 mm (39 mm v roce 2016)

 

5 000 ot/min

200 km/h

TOTAL QUARTZ 10 W 50

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Pohon

Převodovka

Pohon 2 kol

Podélně montovaná šestistupňová s ručním sekvenčním ovládáním

 

 

 

Mazivo TOTAL 755 HPX 80 W 140
PODVOZEK
Struktura

Karoserie

Trubková

Karbonová

ROZMĚRY
Délka

Šířka

Výška

Přední převis

Zadní převis

Rozvor

Kapacita palivové nádrže

4 312 mm

2 400 mm

1 799 mm

623 mm

689 mm

3 000 mm

400 l

 

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha