Kolomý bude mít premiéru na Silk Way Rally

Tatra Buggyra Racing mění strategii. Přípravou na Rallye Dakar 2018 bude nově červencová Silk Way Rally. Na účastníky čeká na trase Moskva – Kazachstán – Peking deset tisíc kilometrů náročné trati.

Martin Kolomý vždy v dobré náladě

Martin Kolomý poprvé okusí trať Silk Way Rally připravenou ruskými organizátory. „Ke každému závodu vzhlížím s patřičnou pokorou, přesto jsem skoro stoprocentně přesvědčen, že po tom, co jsme zažili letos na Dakaru, mě hned tak něco nepřekvapí,“ přemýšlí o náročnosti nové závodní výzvy Martin Kolomý, který díky svému triumfu v čínském truckovém šampionátu ví, jak chutnají oslavy triumfy v Pekingu. „Silk Way Rally nás v minulosti vždycky lákala, nicméně až letos jsme se s Tatrou dohodli, že kromě Dakaru pojedeme i tuto soutěž,“ doplňuje týmový manažer Jan Kalivoda.

V minulosti Tatra Buggyra team postavil přípravu na Dakar na kratších závodech světového šampionátu Cross Country Rally. Jubilejní čtyřicátý dakarský ročník ale začne v Peru na pískových polích, takže písky „napěchovaná“ Silk Way vypadá jako ideální varianta kvalitní přípravy. „Minulý rok jsme závod pečlivě sledovali, vzhledem ke konkurenci a špičkové práci pořadatelů, se nám jeví jako velmi atraktivní s patřičným marketingovým potenciálem. Loni ale ve stejném termínu vrcholilo mistrovství Evropy ve fotbale, chystala se olympiáda v Riu de Janeiru, čemuž odpovídal ve srovnání s Dakarem přece jen pokulhávající mediální obraz v České republice. Letos to bude, doufejme, že i naší zásluhou, mnohem lepší. Naši fanoušci se mají na co těšit,“ říká týmový manažer Jan Kalivoda.

Buggyře pomohou zkušenosti Aleše Lopraise

Na Silk Way Rally se z českých truckerů chystají i Martin Macík a Aleš Loprais se svými rodinnými týmy. I proto je Buggyra v kontaktu s Lopraisem, který na letošním Dakaru startoval v barvách roudnického týmu a má bohaté zkušenosti z účastí na Silk Way Rally.  V roce 2011 ji dokonce dokázal vyhrát. „Vzhledem k tomu, že české barvy bude hájit v nabité konkurenci jen Martin s Alešem, byť každý z nich bude startovat v jiném týmu, jeví se vzájemná spolupráce jako oboustranně nezbytná. Navíc Aleš pojede s naším motorem Gyrtech,“ uvědomuje si Kalivoda.

Aleš Loprais v barvách Buggyra Racing týmu

Aleš Loprais v Asii pojede s upraveným kamionem Tatra, se kterým dřív závodil. „Naše soutěžní raketa dostala zásadní prvky oproti původní verzi. Zapracovali jsme na novém tlumení, brzdách a chlazení nového agregátu Gyrtech. Úpravou prošla i kabina vycházející z typu Jamal a osvědčených komponentů z prvotní verze, která při svém debutu na Dakaru 2014 získala dvě etapová vítězství,“ pochlubil se ČTK synovec šestinásobného dakarského vítěze Karla Lopraise.

A Martin Kolomý si v souvislosti s premiérovou účastí na Silk Way Rally pochvaluje počet najetých ostrých kilometrů: „Vzhledem k prestiži soutěže se určitě nepojedu jen zúčastnit a testovat bez ohledu na výsledek. Svou účastí každopádně snížíme tréninkové manko, které máme především ve srovnání s jezdci Kamazu. Už týden pracujeme na analýze trati, sháníme dostupné informace.“

Valtr zpátky do Buggyry?

Jaroslav Valtr na Africa Eco Race 2017

Tým Buggyra podle zákulisních informací chystá mediální bombu. Naše zdroje mluví o možnosti návratu Jaroslava Valtra do týmu pro Rallye Dakar 2018. Šlo by o překvapivou informaci. Připomeňme si, že Valtr náhle skončil ve stáji Buggyra Tatra Racing hned po Dakaru 2016 údajně kvůli nedostatečné loajalitě vůči ostatním členům týmu. Přestože dojel v tomto dakarském ročníku jako nejrychlejší týmový kamion na osmém místě.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha