Z kanceláře na Dakar

Tým Bonver Dakar Project a společnost Adria Karavany Sedlčany se dohodly na společné spolupráci, jejímž výsledkem je projekt nazvaný Z kanceláře na Dakar. V rámci spolupráce došlo k vytvoření nové týmové posádky.

Ta se skládá ze dvou zástupců společnosti Adria Karavany Sedlčany, jako partnera týmu, a jednoho zástupce týmu Bonver Dakar Project. Posádka bude závodit s přestavěným vozem Tatra 815 Terra, který ještě v minulé sezoně sloužil především jako předváděcí automobil na partnerské reklamní akce. Od listopadu prošel v dílnách BDP důkladnou renovací a repasí, aby byl připraven absolvovat náročný závodní program. Společnost Adria Karavany Sedlčany v posádce zastupují Pavel Vrňák a Petr Lesák, kteří tak doslova a do písmene naplňují název projektu Z kanceláře na Dakar.

Cestu za svým snem začali teprve na konci roku 2014, kdy poprvé usedli do kabiny závodní Tatry řízené šéfem týmu Bonver Dakar Project Tomášem Vrátným při testech ve slovenské Senici před odjezdem týmu na Dakar 2015. „Myšlenka se zrodila při naší první účasti na Dakaru v roce 2016, kde jsme byli součástí týmu Bonver Dakar Projekt a dělali jsme support k obytným vozům Adria, které měl tým od nás zapůjčené a pro své potřeby je využíval. Hlavním cílem projektu je splnění snu, a to účastnit se jihoamerického Dakaru v posádce závodního kamionu Tatra,“ říká Petr Lesák, ředitel společnosti Vispa-karavany Sedlčany.

Poté věci nabraly rychlý spád a po domluvení a podepsání spolupráce mezi týmem a Adria Karavany Sedlčany v rámci dodávání a zajišťování obytných vozů Adria pro potřeby týmu se společnost Adria Karavany Sedlčany stala plnohodnotným partnerem týmu a Pavel Vrňák a Petr Lesák zároveň členy týmu. Zkušenosti pak nabírali jako členové doprovodu na posledních dvou Dakarech a první závodní zkušenost absolvovali v Polsku na Baja Drawsko 2016, kde obsadili třetí místo s minimální ztrátou na vítěze. Třetím členem posádky je Filip Škrobánek – mladý, ale zkušený závodník, který absolvoval již několik Dakarů, Silk Way rally i Africa Eco race jako palubní mechanik na palubě závodní Tatry Jamal. Nyní usedne za volant závodní Tatry 815 a stane se jedním z nejmladších pilotů v kategorii kamionů.

Za volantem se bude střídat s Pavlem Vrňákem. Oba by měli absolvovat zhruba polovinu kilometrů. Doby, kdy se za volantem střídali dva řidiči, jsou už dávno ty tam. Ve spojovacích etapách se sice někteří členové posádky za volantem občas vystřídají, ale ve speciálkách už nikoliv. Navigátorem v posádce bude Petr Lesák, který sbírá zkušenosti od zkušeného dakarského spolujezdce Jara Miškolciho, který je zároveň manažerem a supervizorem nově vzniklé posádky. Posádka má letos v plánu starty na vybraných závodech Baja v Evropě, případně i v Africe, a vrcholem by měl být start na Dakaru 2018. K tomu ale povede ještě dlouhá cesta, kterou věřím, že budete sledovat spolu s námi.

Jindřich Lasík

Celý profesní život se věnuje motorismu, první články společně s vlastními fotografiemi publikoval v sedmdesátých letech v časopisu Motoristická současnost. Velkou novinářskou školu získal v odborném měsíčníku Automobil pod vedením Ing. Milana Jozífa. Byl prvním šéfredaktorem časopisu Auto Tip, dva roky vydával časopis Autosport, patnáct let až do současnosti působí v časopisu OffROAD, dnes SUV magazín.

Jindřich Lasík has 14 posts and counting. See all posts by Jindřich Lasík