Rebelle Rally – Čistě feministická záležitost

Zkombinujte lásku k řízení s náročností precizní navigace a dostanete Rebelle Rally, jedinečnou soutěž, která v průběhu sedmi dní prověří vaše schopnosti, výdrž a odhodlání. Není to závod na rychlost, ale ojedinělý a mimořádně náročný podnik založený na navigaci pomocí azimutů, skrytých checkpointech, času a vzdálenosti určovaných pomocí map, kompasu a itineráře.

Není povolena žádná GPS ani mobilní telefony a vše je založeno na základních schopnostech přirozené navigace tak, jak je za starých časů využívali průzkumníci po celém světě. A hlavně, tahle hra není pro chlapy! V první americké ženské navigační rallye se 36 týmů vydalo na vzdálenost více než 2000 kilometrů napříč náročným terénem v omračující krajině nevadské a kalifornské pouště. Desetidenní podnik se sedmi tvrdými a náročnými soutěžními dny, vrcholný výlet pro dobrodružné a soutěživé ženy. Celá věc přitom byla navržena pro sériové vozy a nikoliv závodní speciály. Zúčastnit se tak mohlo každé terénní auto nebo crossover, pokud bylo legální k provozu na veřejných silnicích. Místem setkání pro všechny zapsané týmy byl historický areál Valhalla Estate u jezera Tahoe. Tady proběhla oficiální přejímka vozidel a briefing ředitelky závodu Emily Millerové. Setkání mělo zajistit, že každý tým bude mít všechno, od povinného pojištění až po patřičné bezpečnostní vybavení, a že jejich automobily jsou ve stavu schopném podnik absolvovat. Kromě toho byly předány instrukce k používání satelitních telefonů pro komunikaci v nouzi. Běžné mobilní telefony jsou totiž na této rallye zakázány kvůli jejich navigačním funkcím.

Jakmile byly všechny náležitosti hotovy a všichni zapsáni, vyrazily týmy k Táboru 1, kde na ně čekaly horké sprchy, překrásně vyzdobený hlavní stan, výhledy na fantastickou poušť Nevady a skvělé jídlo připravené michelinským kuchařem. Těžko si představit lepší místo pro začátek rallye. První ženská navigační rallye v USA dává od první chvíle tušit, že nebude žádnou procházkou. První den je naplánováno 160 ostrých kilometrů náročným terénem a více než tucet checkpointů, které musí překonat, pokud chtějí získat maximální počet bodů. V soutěži existují tři různé typy checkpointů: dobře značené zelené, které musí projet každý, pokud chce postoupit do dalšího dne. Dále modré, o něco lépe ukryté, ale stále označené. A nakonec černé checkpointy, jež se dají najít jen na základě navigačních schopností týmu a nejsou vůbec označené. Aby tým získal body, musí se dostat do vzdálenosti 50 metrů od určeného místa. Takže čím přesnější jste v navigaci, čtení map a určování správného azimutu pomocí vašeho kompasu, tím více bodů můžete získat. Den třetí byl maratonským dnem. Začínal v nevadském městečku Blair Junction a jeho trasa vedla až do kalifornského Johnson Valley. Týmy musely v této etapě urazit více než 746 kilometrů a překonat některé z nejodlehlejších částí amerického Jihozápadu. Přestože nebylo místem checkpointu, mezi nejpozoruhodnější body trasy se řadilo stále přežívající důlní městečko Goldpoint, včetně dobového „saloonu“ Walta Kremina, který zde s dalšími deseti obyvateli města stále žije. Týmy však brzy zjistily, že i když je toho v Goldpointu a dalších místech po trase cesty mnoho k vidění, stále se účastní první ženské navigační rallye v Americe. A to znamená soutěž.

Po sedmi dnech s lepšími i horšími okamžiky, triumfy i výzvami, skvělými i horšími dny, se prach konečně usadil a výsledky dorazily. Ve třídě crossoverů putovalo vítězství k Meli Barrettové a Sabrině Howellsové. V kategorii SUV můžeme pogratulovat Charlene Bowerové a Kaleigh Hotchkissové, které se staly celkovými vítězkami první americké navigační rallye ženských posádek. Právě s tímto týmem, Charlene Bowerovou a Kaleigh Hotchkissovou, jsme si sedli ke stolu, aby nám pověděly příběh toho, jak zvítězily v první ženské navigační rallye na území USA. „Nejeli jsme sem s tím, že ženskou navigační rallye musíme nutně vyhrát. Naším cílem bylo zajet nejlépe, jak to půjde a dobře se bavit. Náš Raid Rebelle Rally 2016 příběh je hlavně o strategii a učení se z vlastních chyb. Jsme obě velmi soutěživá děvčata, takže naší strategií bylo zajet co nejlepší skóre. Precizní sledování času bylo tím, co nám dalo skvělé základy, na kterých se dalo stavět od prvního dne. Dělaly jsme spoustu chyb a v prvních pár dnech jsme se častokrát vracely zpátky, ale s každou chybou přišla lekce, jak rozpoznat problém a už to neudělat znovu. Na konci sedmidenní soutěže jsme skončily jako vítězky – ale důležitý nebyl jen počet bodů, šlo i o celkově úžasný zážitek. Náš tým vzešel ze soutěže, ve které byla Kaleigh vybrána jako nejlepší kandidát na mého kopilota pro tento podnik. Začaly jsme naši cestu jako dvojice holek, které se neznaly a měly pouze společný cíl. Naučily jsme se chápat a respektovat svoje rozdíly, sdílely jsme po víc než 7 dní společný prostor, vzájemně jsme podporovaly svoje rozhodnutí a pracovaly jsme jako tým s rozdělenými úkoly.

Když se ohlédnu zpět, vidím, že jsme tomu daly 100 % úsilí po 100 % času, aniž bychom se cestou přestaly bavit, potkávat nové přátele a zdolávat výzvy.“ „Našimi jedinými navigačními nástroji byly mapa a kompas, takže asi stojí za zmínku, že žádná z nás ještě před 6 měsíci kompas ani nevlastnila, natož aby věděla, jak s ním pracovat a používat dané informace v soutěži. Kaleigh věnovala spoustu času tréninku navigace a porozumění jednotlivým technikám využití nástrojů. Ale to byla jen polovina. Vzpomínám si, jak jsem poprvé usedla za volant poté, co Kaleigh celou trasu naplánovala na mapě a já jsem měla do jednoho z bodů vyrazit. Když musíte číst mapu a terén, abyste našli správnou trasu, je to něco úplně jiného. Naštěstí jsme se vždycky dokázaly shodnout na tom, že jsme se nikdy neztratily. Jen jsme občas nebyly na správném místě. Každý den byl úžasný a přinesl jinou výzvu, ale poslední den v Glamis byl náš oblíbený. Kaleigh, já a „Frankie“, náš Jeep JK, nás vzal přes duny a dovedl nás k ultimátnímu testu našich navigačních schopností. Každý den jsme si stanovovaly cíle a při závěrečném úseku bylo naším hlavním cílem neuvíznout v písku. A povedlo se, nikdy jsme neuvízly! Tančily jsme radostí, když jsme našly tyč, smály jsme se, když jsme našly vlajku, a dojely jsme na check-in v závěrečném kempu se surrealistickým pocitem z toho, že se nám povedl tak skvělý finiš.” „Neměly jsme ani tušení, jak jsme na tom s body, ale vyhrály jsme. Splnily jsme všechny naše cíle. Snažily jsme se, občas selhaly, učily se, potkaly přátele na celý život, respektovaly se navzájem, užívaly si krajinu a výhledy, oceňovaly jsme pravidla a snahu zaměstnanců závodu. Ujely jsme více než 2 000 kilometrů bez problémů. Vyhrály jsme.” Jak Charlene a Kaleigh zmínily, vrcholem soutěže byly sněžné duny u Glamisu v Kalifornii. Krajina téměř bez jakýchkoliv výrazných prvků a navíc s náročným terénem zařídila technicky nejnáročnější den. Téměř žádnému týmu se nepodařilo zvládnout celou trasu bez zapadnutí. To však nezabránilo tomu, aby úplně každá „Rebelle“ (spojení slov „rebel“ a „belle“, tedy krásná dívka) dojela do cíle historického podniku. Jako organizátoři podniku jsme hrdí na všechny účastnice a na to, jaké překážky dokázaly překonat, aby se dostaly do cíle. Zvláště však chceme pogratulovat Charlene Bowerové a Kaleigh Hotchkissové, které vyhrály první ženskou navigační rallye v Americe. Takže, budete další generací žen, které vyrazí na trať v příštím roce?

SUV Magazín

OffROAD 4x4magazín byl jedním z prvních titulů, jež jsme uvedli na trh. Přestože opravdových terénních vozů v posledních letech ubývalo, náš časopis měl stále své věrné čtenáře - možná i proto, že jiné tituly reagovali svým obsahem spíše na trend úspornějších vozů, kterým věnovali většinu prostoru.

SUV Magazín has 41 posts and counting. See all posts by SUV Magazín