Moje SUV – Pět tisíc za vyproštění Subaru Forester

Kolik dnes stojí vytažení auta traktorem? A jak symetrický pohon všech čtyř kol zvládá hluboký sníh? Mladý podnikatel a fanoušek automobilů Jan Kalhous, který řídí Subaru Forester 2016, tohle okusil na vlastní kůži.

Subaru Forester 2016

Nový Forester nahradil dosluhující Fabii, která na dlouhé cestování příliš nebyla. Hlavní využití SUVéčka má majitel především v zimě pro cesty na hory a delší trasy za nepříznivých podmínek. Vlastní ho půl roku, ale už s ním stačil najezdit téměř 10 000 km. Kromě stálého pohonu 4×4 si pan Kalhous pochvaluje celkovou prostornost, komfort a dostačující výbavu ve standardním provedení. „Záměrně jsem nezvolil auto v lepší výbavě, pro mé potřeby mi základ dostačuje“. V jeho vozidle najdeme klimatizaci, vyhřívaná sedadla, tempomat a rádio s Bluetooth. Poslední zmíněné hrálo u pana Kalhouse velkou roli, jelikož poslouchá hudbu výhradně přes mobilní telefon.

Pod kapotou Forestera pracuje dvoulitrový benzínový motor typu Boxer o výkonu 150 koní, který spolupracuje se šestirychlostní manuální převodovkou. „Jelikož auto nevyužívám každý den, koupil jsem si benzín, atmosférický dvoulitr není žádný závodník, ale na moje cesty stačí“. Palubní počítač nám ukazuje dlouhodobou spotřebu 8.9 litru, což není tabulkově očekávaná spotřeba. „Pokud chcete, aby to fakt jelo, musí se na to šlapat, pak to žere. Benzín s turbem je určitě svižnější a ekonomičtější, ovšem byl výrazně dražší“.

Pražáci a Brňáci to mají výrazně dražší

Pomohla až lana a Toyota Hilux

Zážitek pana Kalhouse z letošní zimy potvrzuje, že ani 4×4 nezvítězí nad přírodou. Výlet s Foresterem na hory zavedl majitele i mimo silnice, kde následně Subaru zapadlo. „Myslel jsem si, že si zajedu kousek z cesty a udělám si pár fotek, nakonec jsem tam řešil půl dne vyproštění“. Zmrzlý sníh totiž nevydržel hmotnost robustního SUV a vůz zcela uvěznil. Pokusy o vytažení jiným osobním autem končily nezdarem, a proto se pan Kalhous s přáteli vydal pro pomoc. Podle jeho slov platí na místě dvě taxy za vytažení traktorem. První je pro místní a čítá 100 Kč, ta druhá se vztahuje na lidi s pražskou nebo brněnskou SPZ, doprovázena nelichotivými slovy a cenovkou 5000,-. „Jelikož obchodování funguje všude, nakonec jsem dostal nabídku za 1000 Kč, ovšem i to bylo přehnané“. V nouzi nejvyšší se zjevila Toyota Hilux, která Forestera hladce vytáhla. „Pánovi v Toyotě moc děkuji, jako jediný neměl problém mi pomoci“.

Kromě (ne)veselé příhody se dozvídáme, že Subaru u pana Kalhouse vyhrálo také díky své neokoukanosti, příznivé ceně a důrazu na bezpečnost. „Forester se nenaklání v zatáčkách tolik, jako mé ostatní vozy, byť ho nemám pro rychlou jízdu, tak se s ním občas rád projedu trochu svižněji“. My dodáváme, že nízké těžiště zajišťuje především typ motoru Boxer. „V autě jezdím většinou sám a nevozím moc věcí, SUV se stálou čtyřkolkou mám pro pocit bezpečí“.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 185 posts and counting.See all posts by jan-majurnik