TEST: Audi Q3 – Značka má svou cenu

Kompaktní SUV prémiové koncernové značky Audi prošlo celkovou modernizací a ukázalo se ve šmrncovním designu plné moderních technologií. Jenže, nezapomněl výrobce při vývoji Q3 na zásadní věci?

Minulá (první) generace kompaktní Q3 vzhledem a nápaditostí nijak zásadně neoslnila – teplota se ovládala vypínači světel, rádio nemělo podporu USB, sklopná obrazovka slabé rozlišení a celkově jsme byli na pochybách, jestli za ty peníze stojí. Současná druhá generace značně zkrásněla a vyšvihla se do sportovního, což charakterizují diodové světlomety a osmiúhelníková maska chladiče, tolik typická pro nové modely Audi.

Prostorná kabina potěší přehledným 10,25palcovým digitálním přístrojovým štítem s vylepšenou grafikou, který nahrazuje klasické ukazatele. Výhodou virtuálního kokpitu je možnost nastavení zobrazovaných dat nebo zrcadlení mapy. Uprostřed palubní desky je příplatkové on-line multimediální centrum s 10,1palcovou dotykovou obrazovkou, nicméně vzhledem k umístění už ji budou mít vyšší řidiči mimo zorné pole a její sledování bude zbytečně odvádět od řízení, konkurenční systém od BMW s výše položenou obrazovkou má navrch.

V rukou svírá řidič sportovně laděný, ale poměrný velký a tvrdý volant. Příplatková vyhřívaná sedadla poskytnout příjemnou oporu, ale z větší části je musíte ovládat mechanicky. V závislosti na poloze zadních posuvných sedadel nabízí Audi Q3 kufru o objemu 530 až 1525 litrů, ten kryjí páté dveře s bezdotykovým ovládáním – opět dodávané na přání. A to je vlastně ten největší úraz Audi, protože i základní komfortní spotřebiče, které byste v SUV se startovní cenou přesahující milion čekali, jsou za příplatek.

Celý článek najdete v SUV Magazínu 3-2019, který je ještě vylepšen profesionálními fotografiemi. Předplatné nebo jednotivá čísla koupíte na našem e-shopu https://www.casopisyknihy.cz/. Nepropásněte také náš speciál o ECO mobilitě!

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 256 posts and counting. See all posts by Jan Majurník