TÉMA: Nesmrtelná buchachnka oslavila šedesátiny, máme pro vás velký přehled!

Legendární UAZ oslavil vloni šedesáté narozeniny a letos vstoupil do modelové řady 2019 s několika drobnými změnami. Znáte standardní verze a víte, čím se liší? 

Na evropském trhu pravděpodobně nenajdete jednodušší terénní auto, konstrukce užitkového UAZu se prakticky nezměnila už od roku 1958, a proto se v dnešní technické době těší analogový dinosaurus čím dál větší oblibě. Autu se lidově přezdívá „buchanka“, to kvůli tvaru karoserie, která připomíná bochník chleba. Jeho základ tvoří ocelový žebřinový rám, dvě tuhé nápravy a odpružení na listových perech. Některé verze mají stále dvě palivové nádrže. Rok 2019 znamenal pro ruské výrobce nasazení několika povinných konstrukčních změn, takže všechny varianty jednoduchého užitkového vozu mají systém ABS a tlačítko nouzového volání Era-Glonass.

Spolu s řídicí jednotkou šestnáctiventilového motoru ZMZ 40911 naladěného na 112 koňských sil a 198 Nm točivého momentu jde o jedinou „elektroniku“ v autě. Připojení pohonu přední nápravy, přídavné redukční převodovky nebo zapnutí topení zajištují vždy mechanická táhla.

Kromě několika kolébkových spínačů v designovém stylu Sovětského svazu najdete na lakované palubní desce také sdružený rychloměr s primitivním palubním počítačem. Volitelně si mohou kupující od výroby zvolit přední vyhřívaná sedadla, sklopný stolek, uzávěrku zadního diferenciálu, posuvná boční okna nebo vylepšené kliky dveří, ale víc (ani airbagy) už u „buchanky“ nehledejte.

Celý článek najdete v SUV Magazínu 3-2019, který je ještě vylepšen profesionálními fotografiemi. Předplatné nebo jednotivá čísla koupíte na našem e-shopu https://www.casopisyknihy.cz/. Nepropásněte také náš speciál o ECO mobilitě!

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 256 posts and counting. See all posts by Jan Majurník