TEST: Mercedes-Benz G – Krabice s charakterem

Ikonický off-road třídy G prošel nedávno modernizací, přišel o přední tuhou nápravu a dostal svěží dávku interiérového luxusu. Udržel si legendární Geländewagen s osmiválcem svůj robustní charakter?

Přibližně před 40 lety spatřil světlo světa ikonický tvar německého off-roadu, jde o pojízdnou krabici s blinkry na kapotě, zadními dveřmi otevíratelnými do boku a integrovanou rezervou. I přes markantní vývoj designu napříč značkami se vývojářům dodnes podařilo zachovat hranaté linie, tolik typické pro terénní třídu G. Rozhodně nešlo o snadný úkol, například vrchní blikače musely projít přepracováním, aby se při srážce s chodcem propadly dovnitř. Podívejte se také na panty dveří, čouhají ven, stejně jako u první generace.

Celý elaborát má jednoduchý důvod, a to požadavky klientů. Kupci jsou ochotni za na pohled nemoderní, z větší části ručně vyráběnou krabici zaplatit miliony korun, takové „géčko“ zkrátka chtějí a Mercedes-Benz jim vyhoví. To samé se děje i na druhém konci segmentu, proč jsou v Evropě stále prodávány ruské automobily značky UAZ? Protože jsou už šedesát let stejné, vyrobené ze železa a gumy.

Usednout za volant vyžaduje trochu cvičení, především menší lidé budou s nastupováním kvůli vysoko posazené kabině bojovat. Místo řidiče však stojí za to, interiér se zkoseným čelním sklem kypí luxusem, skutečným luxusem vyladěným do detailu. Prémiově působí dokonce i stahovače oken, výdechy ventilace, tlačítka na volantu, zkrátka téměř nic tu není „obyčejné“. Výčet komfortních funkcí zkrátka vydá na telefonní seznam.

Celý článek najdete v SUV Magazínu 3-2019, který je ještě vylepšen profesionálními fotografiemi. Předplatné nebo jednotivá čísla koupíte na našem e-shopu https://www.casopisyknihy.cz/. Nepropásněte také náš speciál o ECO mobilitě!

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 253 posts and counting. See all posts by Jan Majurník