TEST: Kia Stinger 4×4 – Znovuzrozené GT

Automobilka Kia má v portfoliu už leccos, ale udělat cenově dostupné sportovní Gran Turismo byla vážně výzva. Jak se s tím jihokorejští inženýři poprali? Vyzkoušeli jsme inovovaný Kia Stinger modelového roku 2019.

Kia nabízí na českém trhu necelou dvacítku modelů a cílí především na masy. Výjimku tvoří Stinger – neotřelé, neokoukané a svým způsobem jedinečné auto. Takové, ke kterému patří epická hudba a klikaté podlouhlé silnice. Už jen design je schopen vyvolat všeobecnou pozornost, ale ne takovou, aby se na vás sápaly masy jako v případně některých německých prémiovek.

Designový jazyk je poměrně zajímavou kombinací zakulacených tvarů, otvorů, nasávačů a všemožných aerodynamických prvků. Všechna tahle „udělátka“ mají také praktickou funkci, například usměrňují vzduch tam, kam je třeba. Boční siluetu téměř pět metrů dlouhé karoserie typu fastback doplňují kouřově chromové kryty zpětných zrcátek a skoro třímetrový rozvor náprav, které hostí brzdy Brembo.

Zezadu se auto mračí a vypadá smutně. Možná to byl záměr návrhářů, zrcadlit emoce některých řidičů, které předjela neobyčejná kia. Třebaže si stihnou na zádi přečíst nápis GT, který sám o sobě dnes už působí trochu jako klišé, nicméně duo zdvojených koncovek sériového výfuku, ze kterých se zvlášť v zimě vlivem nízkých teplot demonstrativně kouří, zkrátka dává najevo, že nejde o sportovní pozlátko.

Testy, zajímavosti, techniku a čtenářský koutek najdete v tištěném SUV Magazínu, který vychází jako dvouměsíčník a najdete ho pravidelně na stáncích. Kia Stinger se schovává v čísle 1/2019 s dakarskou tatrovkou na obálce.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 248 posts and counting. See all posts by Jan Majurník