TEST: Škoda Kodiaq RS – Nejsilnější medvěd

Velké SUV od Škody se konečně dočkalo vrcholné motorizace. Jde o dvakrát přeplňovaný turbodiesel, který je nabízen v marketingově lákavém označení Rally Sport. Jak jezdí nejsilnější medvěd?

Vnější design vychází z běžných verzí Škody Kodiaq, a pokud není auto lakované v unikátní modré metalíze Race, je pro odlišení potřeba zaměstnat oči o trochu více. Napovíme – mezi nejvýraznější změny patří obří dvacetipalcová antracitová leštěná kola Xtreme s červenými brzdovými třmeny. Kromě znáčků RS na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru najdete na pátých dveřích červenou lištu (tu má i Octavia RS) a dvě koncovky výfuku (pravá je falešná).

Vnitřek pak obsahuje sportovní sedačky s integrovanou opěrkou hlavy (velice pohodlné, musíme dodat), sportovní volant, kryty pedálů z ušlechtilé oceli nebo imitaci karbonu, tedy prvky, které může mít i provedení Sportline. Digitální přístrojový štít nabízí novou grafickou podobu; velice efektní je přepnutí do sportovního režimu, kdy displeji dominuje otáčkoměr.

Pod kapotou verze RS je motor, který se dosud v žádné jiné škodovce neobjevil. Jde o dvoulitrové TDI se dvěma turbodmychadly, známé už z modelů Volkswagen Passat či Tiguan. Svými parametry (239 koní a 500 Nm) připomíná šestiválcové jednotky. Standardně dodávané sedmistupňové DSG (DQ500) je navíc výborně sladěno s projevem motoru, který sice má nepatrnou prodlevu těsně po rozjezdu, už pod dvěma tisíci ale úderně zatahuje a nabídne skvělý střed, kdy na všechna čtyři kola proudí maximální točivý moment.

Celý test a testy dalších aut včetně modelů Alfa Romeo Stelvio, DS 7 Crossback nebo KIA Stinger najdete v SUV Magazínu s dakarskou tatrovkou na obálce. Na obálce je číslo 1/2019, pospíchejte do stánku, časopisy tam ještě jsou.

Foto: Tomáš Kolda

SUV Magazín

OffROAD 4x4magazín byl jedním z prvních titulů, jež jsme uvedli na trh. Přestože opravdových terénních vozů v posledních letech ubývalo, náš časopis měl stále své věrné čtenáře - možná i proto, že jiné tituly reagovali svým obsahem spíše na trend úspornějších vozů, kterým věnovali většinu prostoru.

SUV Magazín has 48 posts and counting. See all posts by SUV Magazín