Evropská premiéra čistě elektrického crossoveru Kia e-Soul s dojezdem až 452 km

Nová Kia e-Soul uvádí do kategorie městských crossoverů schopnosti dlouhého dojezdu s nulovými emisemi. Na mezinárodním ženevském autosalonu 2019 se příští měsíc představí v evropské premiéře již třetí celosvětově prodávaný elektromobil automobilky KIA.

Tady jsou nejzajímavější prvky:

  • Kultovní design interiéru i exteriéru
  • Dojezd čistě na elektřinu až 452 km na jedno nabití
  • O 25 % vyšší hustota energie v bateriových článcích díky chemickým vlastnostem baterií nové generace
  • Vyšší výkon a rychlejší akcelerace nových elektromotorů – až o 30 % nižší spotřeba energie než aktuálně nejprodávanější elektromobil Evropy
  • Kia představuje nový systém telematiky UVO CONNECT ‚připojené vozidlo‘Podpora stejnosměrného rychlonabíjení CCS (Combined Charging System) již ve standardu; zvyšuje praktickou využitelnost při nejrůznějších způsobech cestování
  • Sedmiletá záruka s omezením na 150 tis. km již ve standardu
  • Zahájení prodeje na vybraných evropských trzích od 1. čtvrtletí 2019

Řidiči mohou zvolit hnací ústrojí s prodlouženým nebo standardním dojezdem (kapacita 64 kWh, resp. 39,2 kWh). Bez ohledu na zvolenou variantu čeká majitele výrazně příznivější dojezd, než u končícího modelu Soul EV. Vylepšení doznaly i samotné jízdní vlastnosti, a to díky znatelně výkonnějším elektromotorům s točivým momentem až 395 Nm – o 39 % více než v minulosti.

Elektromotor: Typ Synchronní střídavý motor s permanentním magnetem
Napětí: 356 V (prodloužený dojezd) / 327 V (standardní dojezd)
Max. výkon: 204 k (150 kW) při 3800 až 8000 ot/min (prodloužený dojezd)
136 k (100 kW) při 2600 až 8000 ot/min (standardní dojezd)
Max. točivý moment: 395 Nm při 0 až 3600 ot/min (prodloužený dojezd)
Max. točivý moment: 395 Nm při 0 až 2400 ot/min (standardní dojezd)

Bateriový modul s prodlouženým dojezdem
Typ Lithium-iont polymerový
Napětí 356 V
Kapacita energie 64 kWh
Výkon 170 kW
Kapacita 180 Ah
Palubní dobíjení 7,2 kW
Hustota energie (články) 250 Wh/kg

Bateriový modul se standardním dojezdem
Typ Lithium-iont polymerový
Napětí 327 V
Kapacita energie 39,2 kWh
Výkon 104 kW
Kapacita 120 Ah
Palubní dobíjení 7,2 kW
Hustota energie (články) 250 Wh/kg

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 237 posts and counting. See all posts by Jan Majurník