TÉMA: Historičtí předchůdci dnešních SUV

Dnešní sportovně-užitkové automobily doslova válcují trh a zaplňují portfolia malých i velkých značek. Jaké však měla auta se zesíleným podvozkem využití od 30. let 20. století a které modely jezdily po silnicích? Vybrali jsme pro vás několik praotců dnešních moderních SUV.

Chevrolet Carryall Suburban

V roce 1935 představil Chevrolet spojení užitkového auta a kombi. První modely byly postaveny na podvozku malého nákladního vozu, vybaveny ocelovou karoserií a prodlouženy dřevěnou zadní částí. To vytvořilo dodatečný prostor pro cestující i zavazadla. Nejčastěji se tato auta využívala k vyzvednutí lidí na vlakové stanici a převoz jejich bagáže. Z toho vzniklo dodnes populární označení pro kombi – station wagon.

GAZ-64 / GAZ-67

Čtyřmístné provedení terénního auta s karoserií typu phaeton a pohonem všech kol představili zástupci Sovětského svazu už v roce 1940. Tehdy v Gorkovském automobilovém závodě dokončili zkoušky modelu GAZ-64, který po následné modernizaci dostal označení GAZ-67. Facelift zahrnoval i kolmé čelní okno – to kvůli minimalizaci slunečních odlesků.

Více o historických SUV se dočtete v inovovaném SUV Magazínu s pořadovým číslem 1/19.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 248 posts and counting. See all posts by Jan Majurník