TÉMA: Jsem ještě benzinový šílenec?

Vývoj moderních technologií jde kupředu mílovými kroky, proto klasická „analogová“ auta už pomalu mizí z trhu. Najdou se mezi nimi ještě modely pro opravdové benzinové nadšence?

Vlastním několik analogových aut. To nejnovější bylo vyrobené v roce 2001, má systém ABS, dva airbagy, elektronicky řízenou kontrolu trakce a taky trochu styl, protože jde o Mini Cooper. Využívám ho asi jako většina z vás, tedy denní nasazení pro jízdu po městě, na dálnici, v létě, v zimě, zkrátka pořád.

V práci přijdu do styku s různými auty: od veteránů přes auta ze zlatých devadesátých let až po nejnovější kousky prestižních značek, jejichž cenovka začíná na ceně rodinného domu. Sem tam se mi poštěstí si některé nové auto vyzkoušet a udělat si vlastní názor, nemám totiž rád lidi, kteří odsuzují něco, co ani nevyzkoušeli.

A co neustále vzpomínaná elektronika? Pokud řídíte nové BMW X5 ve Spojených státech, máte kliku, „bavorák“ dokáže přejet několik pruhů a bezpečně zastavit u krajnice. A když se něco stane? Povinný vestavěný systém nouzového volání pošle záchranářům souřadnice a informace o počtu lidí uvnitř. Ve chvíli, kdy jde o vteřiny, má tahle povinná vymoženost velký smysl. To, co bylo na přelomu milénia v konceptech a hlavách vývojářů, je v současné době běžně dostupné. A víte, já to chci, chci to nejlepší, co se dá.

V SUV Magazínu má svoje místo i čtenářská sekce, pokračování příběhu o benzinovém šílenci najdete ve vydání 1/19 s dakarskou tatrovkou na obálce.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 234 posts and counting. See all posts by Jan Majurník