TÉMA: Pick-upová evoluce Mitsubishi

Rok 1978 znamenal velkou globální změnu. Vzkvétá říše videoher, Japonci staví automatizovanou síť pro mobily, Superman trhá rekordy v kině a Mitsubishi představuje jednotunový pick-up.

Zámořský automobilový trh v 70. letech doslova prahne po malých pick-upech, zejména v Severní Americe, kde tyto jinak užitkové náklaďáky slouží jako auta pro denní jezdění nebo rekreační účely. Automobilka Mitsubishi v září 1978 uvedla svůj první jednotunový pick-up pod názvem Forte a v říjnu následujícího roku jej začala exportovat do Spojených států.

V březnu 1986 došlo ke kompletní modelové proměně, protože se exteriér dočkal designové úpravy s inovovaným provedením masky chladiče a dalších změn. Výsledné tvary dodaly autu moderní vzhled a potřebnou aerodynamiku.

V listopadu 1995 byla v Thajsku spuštěna výroba třetí generace modelu Strada/L200 a díky kompletnímu přepracování interiéru a vnějšího designu získalo auto výrazný vzhled.

V srpnu 2005 došlo k re-designu a po uvedení v Thajsku ve stejném roce se 4. generace začala postupně vyvážet do zhruba 150 zemí světa, čímž zaujala pozici významného modelu na globálním trhu.

Jak se populární Mitsubishi vyvíjelo? Kolik se prodalo kusů a kde? A jak to bude do budoucna? Pospíchejte pro náš inovovaný SUV Magazín 6/2018.

 

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 237 posts and counting. See all posts by Jan Majurník