TEST: Škoda Karoq TDI 4×4 – Pan puntičkář

Jedno z nejoblíbenějších SUV na českém trhu navázalo na popularitu Škody Yeti a v prodejních statistikách figuruje na vrchních příčkách. Má vůbec Škoda Karoq plná „simply clever“ řešení nějaké chyby?

Karosářské zpracovaní ve stylu mohutnějšího Kodiaqa odráží současný designový jazyk mladoboleslavské automobilky, která pod patronátem mateřského Volkswagenu vyrábí oblíbeného pokračovatele crossoveru Yeti. Na autě najdete spoustu chytrých vylepšení, takže jestli milujete užitečné vychytávky, Karoq se může pochlubit třeba programovatelným přídavným topením s dálkovým ovladačem. A to je v zimních měsících vážně terno.

Pod kapotou pracuje dvoulitrové TDI naladěné na výkon 150 koní a vyznavači silných dieselů ocení 340 Nm točivého momentu přenášeného na všechna čtyři kola pomocí sedmirychlostního robota. Dnes už se u moderních automatů příliš neřeší, jak rychle a plynule zařadí, zvládají to většinou lépe než většina průměrných řidičů s autem vybaveným manuální převodovkou.

Agilita škodovce se silným dieselem rozhodně nechybí, a protože má nejvyšší točivý moment k dispozici už od 1750 otáček, při svižném rozjezdu auto bojuje s přívalem síly. Zatáčet pak vzhledem k zastavěnému elektronicky řízenému simulátoru samosvorného diferenciálu umí jen s mírnou nedotáčivostí.

Jestli má jedna z nejprodávanějších Škodovek nějaké chyby a jak se nám s autem jezdilo v pražských kolonách zjistíte po přečtení celého testu, který najdete v zimním SUV Magazínu, posledním čísle roku 2018.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 237 posts and counting. See all posts by Jan Majurník