TEST: Porsche Cayenne – Právem králem

Cayenne byl před lety zjevením a milovníci značky pořád lamentují nad tím, kde se tohle SUV vzalo. Faktem je, že velikán ze Stuttgartu je generaci od generace lepší a hlavně díky němu letos Porsche slaví už 70. narozeniny.

Víte, co dělá luxusní auto? Maličkosti. Třeba takový „dimming“ hlídače mrtvého úhlu. Světelná signalizace na bočních zrcátkách se plynule rozsvěcí a zhasíná. Digitální přístrojový štít má sice tradiční rychlostní koláče, v pravém rohu ale najdete krásně vykrojený díl navigační mapy. Panely u „řadičky“ zase nabízejí parádní haptickou odezvu. Pokračoval bych, ale ten výčet by byl dlouhý.

Design u „trojky“ není žádná revoluce, Porsche tradičně vsází na konzervativní notu. Linky, řezy, oblé lemy – tohle všechno už jsme někde viděli. Na Panameře, Macanu, na starém Cayennu, na modelech dávno předtím. Znalci stuttgartských modelů poznají Cayenne i uvnitř a možná se budou nadšeně rozplývat nad obřím displejem multimediálního centra o velikosti 12,3 palce. Krásný je kožený volant a středová konzole simulující se spoustou tlačítek a sklonem, který nápadně připomíná interiér stíhacích vládců vzduchu.

Přes hřmotnou siluetu SUV Cayenne zůstává sportovním autem. Minimálně tedy elánem nebo výkonnostním potenciálem. Třebaže by autu s karoserií SUV mohl takovou charakteristiku někdo vyčítat, třílitrový zážehový šestiválec i s dvoutunovým kolosem umí divy.

Jaké vychytávky k vozu automobilka nabízí a proč stuttgartské Porsche model Cayenne vlastně zachránil? Odpovědi na tyto otázky a mnohem více najdete v aktuálním podzimním SUV Magazínu.

Matěj Skalický

Autoliebhaber, externí redaktor. Od roku 2011 reportér Českého rozhlasu informující o světovém dění, vědě a technice a automobilovém průmyslu. Absolvent žurnalistiky na Univerzitě Karlově a student politologie v Hradci Králové.

Matěj Skalický has 43 posts and counting. See all posts by Matěj Skalický