Švédsko s medvědem: Silnice pod dohledem

Touláme se švédskými okreskami, které nás už začínají trochu nudit, do toho se z nebe spouští intenzivní déšť. Objevujeme alespoň losí farmu a populární hrad Brahehus. Další úryvek naší švédské expedice je tady.

Čas neúprosně tlačí, už bychom měli být ve Stockholmu. Rychleji ale nemůžeme, striktní rychlostní limity hlídané značenými statickými radary ukazují tvrdý, ale férový postoj k řidičům. Míjíme nespočet krásných a přehledných úseků, kde chceme prohnat otáčkoměr až do ruda, jenže většina z nich má na krajnici připravenou fotopast.

Dopravní značky omezují legální maximálku na okreskách v rozmezí 70 až 90 kilometrů za hodinu. Dálnice začínají od stovky a končí na 120 kilometrech v hodině. Část úseků vede pouze jedním pruhem. Když potkáme kamion, jedeme maximálně šedesátkou. Přijíždíme na losí farmu, kde se dozvídáme spoustu zajímavých informací. Po řidičské stránce nás však začíná jižní Švédsko nudit a do toho zase začíná pršet.

Kodiaq s pohonem 4×4 si z kaluží nedělá těžkou hlavu a uhání k zřícenině Brahehus. Auto si pořád zachovává komfort i při pořádné sprše z nebe. Navíc ve velkém SUV se čtyřkolkou a deštníkem ve dveřích se zkrátka cítíme bezpečně.

O kolik klesla spotřeba na radary hlídaných okreskách? A jsou fotopasti vůbec funkční? Víte, že má los lepší čich než pes? A komu patřil hrad Brahehus? Celý cestopis vychází v příštím SUV Magazínu na konci října.

Archiv předchozích dílů a expedice najdete zde.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 215 posts and counting. See all posts by Jan Majurník