Brabus 700 Widestar je rychlý G-Wagen na steroidech

Tuningové studio Brabus má v oblibě upravovat především mercedesy. Na prestižní Yacht Show v Monaku předvedli zástupci značky sportovně laděný Mercdes-AMG G63. Jmenuje se Brabus Widestar a pod jeho kapotu pracuje 700 koní.

Technici německého úpravce Brabus si vzali do parády sériový Mercedes-AMG G63 a naladili jeho čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby na rovných 700 koňských sil a 950 Nm točivého momentu. Zrychlením z nuly na sto za 4,3 vteřiny a elektronicky omezenou maximální rychlostní na 240 kilometrů v hodině se Brabus Geländewagen vyrovná silným sportovním autům.

Převodovka zůstává stejná jako v sériovém AMG, jde tedy o devítirychlostní sportovní automat, který může řidič ovládat pomocí hliníkových pádel na přepracovaném volantu. Po stranách jsou vyvedeny mnohem hlasitější koncovky výfuku regulovatelné klapkou. Můžete si zahrát na hodného i zlého souseda.

Samotné „géčko“ už je dost masivní, nicméně v provedení Brabus Widestar se auto nafouklo ještě o necelých 102 milimetrů díky rozšířeným blatníkům. Design monstra podpoří dvě obří nasávací nozdry na kapotě. Kromě záměny třícípé hvězdy za písmeno „B“ úpravce odlišil prémiový off-road modifikací zadní části a přidáním střešního spojleru.

Z off-roadu sporťákem

Mercedes-Benz vyrábí „géčko“ pro jízdu v terénu, nicméně pracovníci Brabusu šli opačným směrem. Widestar 700 obouvá 23palcová litá kola se širokými nízkoprofilovými pneumatikami 305/35. Pokud se po západu slunce vydáte na cesty, přijdou vhod 12diodové LED rampy. Nevypadá to, že by úpravce vyladil také odpružení, nicméně zákazníci budou mít volnou ruku v přizpůsobení barev a materiálů interiéru. Tedy za předpokladu, že nemají hluboko do kapsy.

Cenu svého nového dílka Brabus zatím oficiálně neodhalil. Připomínáme, že základní Mercedes-AMG G63 v Česku stojí lehce přes čtyři miliony, ostrý Widestar tak bude stát odhadem kolem šesti milionů korun.

Foto: Brabus

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 219 posts and counting. See all posts by Jan Majurník