Švédsko s medvědem: Kodiaq Sportline vyráží na sever

Odcházející léto na jihu Švédska hraje všemi barvami. Tak jsme vzali medvěda z Kvasin ve verzi Sportline a s pohonem 4×4 a vyrazili objevovat krásy třetí největší země Evropské unie. Přinášíme vám úryvek dalšího cestopisného seriálu SUV Magazínu.

Na cestu jsme zvolili sametově červené SUV z dílny kvasinského závodu Škoda Auto. Model Kodiaq obléká dres edice Sportline a adaptivní běžecké tretry 4×4.

Tlačítkem start na bezklíčkové spínací skříňce uvádíme do chodu zážehový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 180 koní a vyrážíme z Hradce Králové na Prahu.

V odhlučněné kabině je příjemně ticho. Ševelící turbobenzin slyšíme jen při předjíždění. Motor má tendence k sportovnímu projevu, ale primárně je auto nastavené hodně komfortně. Nečekejte žádné zatlačení do sedačky nebo hlučný výfuk. Klidné plachtění pod taktovkou adaptivního tempomatu narušují jen všudypřítomní dělníci kolem silnic. Zúžení střídá rovný asfalt a úseky německé dálnice s neomezenou rychlostí.

Nejdelší zdržení přichází při průjezdu Berlínem. Do akce povoláváme pomocníka pro jízdu v kolonách, který hlídá dění před autem a sám koriguje dráhu Kodiaqu. Čas si krátíme poslechem hudby z deseti reproduktorů audiosystému Canton. A míříme dál na sever…

Kam jsme dojeli první den a jaká byla spotřeba přeplňovaného benzínové čtyřválce? Čím se Kodiaq Sportline liší a proč je vhodný na dálnice? Dozvíte se v podzimní čísle SUV Magazínu.

Archiv předchozích expedice najdete zde.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 211 posts and counting. See all posts by Jan Majurník