TEST: Land Rover Discovery – Pátý syn aristokrata

Pátá generace stěžejního tahouna britské automobilky Jaguar Land Rover odložila hranatou karoserii. Z pravověrného off-roadu vyrostlo premiérové cestovní SUV. Elegantní syn aristokratického Range Roveru se jmenuje Discovery, nenosí nos nahoře a vždy má u sebe terénní výbavu.

Discovery v rámci proměny zhublo 460 kilogramů. Původní karoserii na rámu nahradily zakulacené křivky samonosného hliníku. Najednou před vámi stojí šmrncovní SUV a rozhodně není malé. Prostorné boční dveře doslova zvou k usednutí na vyvýšená prémiová sedadla. Museli jsme hned nastoupit a chytnout do rukou čtyřramenný volant s ovládači ve stylu stíhačky.

V technickém řešení ovladačů Land Rover vybočuje. Místo klasickou pákou řadíte otočným voličem, výhřev sedadel zapnete dotykem či stlačením a pootočením regulátoru klimatizace. Zmáčknutím tlačítka na středovém panelu zase sklopíte konzoli ventilace, za kterou se objeví tajná schránka. Odkládacích přihrádek má Discovery tolik, že byste si uvnitř mohli hrát na schovávanou.

Zkosená kapota schovává vznětový třílitrový šestiválec ze série Ingenium. Z motoru SDV6 dostali konstruktéři výkon 306 koní a točivý moment 700 Nm. Čtyřkolka vážící skoro 2,5 tuny se i přes silnou pohonnou jednotku rozjíždí docela laxně. Trochu jako elegán v obleku, kterému se nechce moc běhat. Jakmile se však odlepí z místa, začne to být zajímavé.

Zachoval si pátý Land Rover Discovery také terénní tvář? Jak se zlepšilo chování aut oproti minulým generacím? Víte, že hloubku ponoru při brodění hlídají senzory? A co si automobilka připravila pro vášnivé pejskaře? Více se dozvíte v podzimním SUV Magazínu.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 219 posts and counting. See all posts by Jan Majurník