Ranger Raptor má silný bi-turbo diesel, přijde za rok

Ford v evropské premiéře na veletrhu Gamescom v Kolíně nad Rýnem představil model Ranger Raptor. Je určen vyznavačům sportovní jízdy mimo zpevněné komunikace. Vyvinula ho divize Ford Performance a v České republice se objeví v polovině příštího roku.

Ford Ranger Raptor. Autor: Ford

„Zapomeňte na všechno, co si myslíte, že víte o pick-upech,“ řekl ředitel Ford Performance pro Evropu Leo Roeks. Sportovní off-road od Fordu dostane dvoulitrový bi-turbo diesel o výkonu 157 kW (213 koní). Točivý moment dosahuje 500 Nm. Motor je spřažen s novou 10stupňovou samočinnou převodovkou.

Mimořádnou průchodnost terénem mu uděluje robustní šasi, speciální odpružení a pneumatiky a Terrain Management System se šesti jízdními režimy, které přizpůsobí charakteristiku vozu různým provozním scénářům. Ranger Raptor také dostal speciální žebřinový rám vyztužený díly z vysokopevnostní oceli, aby vydržel i útrapy terénních závodů.

Odpružení je zkonstruované a naladěné tak, aby řidiči umožnilo absolutní kontrolu nad vozem spolu s vysokým komfortem i při rychlém pohybu v těžkém terénu. Sportovní tlumiče s písty o průměru 46,6 mm jsou napojeny na hliníková ramena. Zadní náprava dostala specifickou konstrukci s vinutými pružinami a integrovaným Wattovým přímovodem, který umožňuje kolům volný pohyb ve vertikální rovině při minimálním pohybu v rovině příčné.

Širší blatníky, hořčíková pádla

Nová maska je inspirovaná Fordem F-150 Raptor. Obklopují ji výbojkové světlomety a nový nárazník, uchycený na žebřinovém rámu. V nárazníku jsou zakomponovaná nová LED mlhová světla s funkčními otvory, které zlepšují obtékání vzduchu okolo karoserie.

Ford Ranger Raptor. Autor: Ford

Výrazné rozšířené přední blatníky z kompozitu odolají poškození při jízdě v terénu a vytvářejí potřebný prostor pro delší zdvihy pérování a velké pneumatiky. Boční nášlapy jsou tvarované tak, aby zachytávaly odletující kamení, které by jinak naráželo do zadních partií vozu. Navíc jsou opatřeny odtokovými otvory, aby se v nich nehromadila voda, ale ani písek, bláto a sníh.

V interiéru se jasně projevuje DNA značky Ford Performance. Sedadla jsou tvarovaná s ohledem na vedení těla při sportovní jízdě v terénu. Jsou v nich použity pěny se dvěma různými stupni tuhosti a potah je z materiálu semišového vzhledu, aby cestující v sedadlech neklouzali.

Po celé kabině lze nalézt dekorační modré švy a kožené detaily. Odlehčená hořčíková řadicí pádla v závodním stylu jsou na dosah od sportovního volantu potaženého perforovanou kůží. Volant má vyznačenou neutrální polohu v horní části věnce, což usnadňuje řidičům orientaci o poloze předních kol při rychlé jízdě v terénu. Navíc je ozdoben vyraženým logem Raptor.

Foto: Ford

SUV Magazín

OffROAD 4x4magazín byl jedním z prvních titulů, jež jsme uvedli na trh. Přestože opravdových terénních vozů v posledních letech ubývalo, náš časopis měl stále své věrné čtenáře - možná i proto, že jiné tituly reagovali svým obsahem spíše na trend úspornějších vozů, kterým věnovali většinu prostoru.

SUV Magazín has 40 posts and counting. See all posts by SUV Magazín