Jimny bude mít obří přechodové úhly a motor bez turba

Suzuki konečně plně odhalila technickou specifikaci nového Jimnyho a uvolnila i spoustu fotek. Inovovaný off-road si kromě klasického designu zachoval i účelovou pohonnou jednotku bez pomoci přeplňování nebo elektromotoru. Nadšenci ocení nízkou hmotnost a slušné přechodové úhly. Prcek od Suzuki také dorazí s celou řadou bezpečnostních asistentů a šesti airbagy.

Původní předpoklady o litrovém tříválci nebo hybridním pohonu vyvrátila japonská automobilka Suzuki odhalením technických specifikací čtvrté generace modelu Jimny. Terénní „krabice“ dostane atmosférickou zážehovou patnáctistovku s vícebodovým vstřikováním naladěnou na 102 koňských sil. Nejvyšší točivý moment 130 Nm má motor ve čtyřech tisících otáčkách za minutu. Ručička tachometru se zastaví na udávané maximální rychlosti 145 km/h.

Řidič si bude moci řadit sám s pomocí pětirychlostního manuálu. Zastánci samočinných převodovek se dočkají čtyřstupňového automatu. Skalní off-roadoví nadšenci ocení mechanicky připojitelný pohon přední nápravy a redukci.

Čtyřmístný Suzuki Jimny váží v základní výbavě s manuálem a 15“ disky jen 1090 kg. To se pozitivně projeví na celkové agilitě a průchodnosti terénem. Tuhé nápravy doplňují přední kotoučové brzdy a zadní bubny. Nájezdový úhel vpředu je 37 stupňů a vzadu dokonce 49 stupňů. Přechodový úhel dosahuje 28 stupňů. Kompaktní „jimník“ nabídne světlou výšku minimálně 21 cm.

Třídveřové auto měří 3645 mm, je 1645 mm široké a 1725 mm vysoké. Objem zavazadlového prostoru je pouhých 85 litrů. Po sklopení zadních sedadel se navýší na skromných 377 litrů.

Barevná paleta obsahuje osm odstínů laku včetně výrazné žluté Kinetic nebo nenápadné zelené Jungle. Praktický interiér nabídne multimediální systém s dotykovou obrazovkou a podporou chytrých telefonů.

Prcek od Suzuki dostane celou řadu bezpečnostních asistentů. Jde o nouzové brzdění, hlídaní opuštění jízdních pruhů, čtečku značek, samočinné přepínání světlometů nebo ESP vyvinuté koncernem Daimler-Benz. Mimo silnice přijde vhod pomocník pro sjezd ze svahu či asistent rozjezdu do kopce. Samotnou posádku chrání šest airbagů. Při kolizi s chodcem zmírní jeho zranění speciálně zkonstruovaná karoserie. Ceny a datum uvedení do prodeje společnost Suzuki prozatím nezveřejnila.

Foto: Suzuki

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 210 posts and counting. See all posts by Jan Majurník