Původní Ford Bronco je zpět, má pětilitrový osmiválec

Zatímco svět netrpělivé očekává novou generaci Fordu Bronco, úpravce Icon 4×4 z Jižní Kalifornie představil původní verzi v omlazené podobě. Old School BR vychází z originální předlohy, která se vyráběla mezi léty 1966 a 1967.  Pod kapotou nechybí masivní pětilitrový osmiválec s výkonem 432 koňských sil.

Základem auta je ocelové šasi spojené se zakázkovými nápravami Dynatrack. Odpružení zajišťuje kompletní podvozek od firmy Fox Racing. Old School BR přijíždí na hliníkových „osmnáctkách“ s originálními pokličkami a pneumatikami BF Goodrich. Velká kola schovávají moderní kotoučové brzdy Brembo.

Panely karoserie patří originálnímu Fordu Bronco. Majitel firmy Jonathan Ward pečlivě studoval všechny tři původní výbavové stupně, tedy verze Sport, Explorer a Ranger. Od každého vybral ty nejlepší díly. Zvolené komponenty pak pracovníci Iconu kompletně zrestaurují.

Firma pro Bronco dokonce licenčně vyrábí masku chladiče a nárazníky. Světlomety v tradičním designu doplňuje současná LED technologie. Přepracovaný nosič rezervního kola můžete snadno uvolnit pomocí jedné vačky.

Ačkoli si zákazník může zvolit libovolnou barvu karoserie, platí tu jedno pravidlo – lak musí být metalický.

Pod kapotou pracuje pětilitrový osmiválec Ford Coyote naladěný na 432 koňských sil. O řazení se stará buď pětirychlostní manuál, nebo čtyřstupňový automat. Přídavná převodovka Atlas II dává řidiči na výběr mezi šesti terénními režimy. Výfukový systém Borla je vyrobený z nerezové oceli.

Podruhé a lépe

Interiér staré školy udělal úpravce po svém. Uvnitř nejsou žádné přebytečné plasty. Palubní desku navrhla samotná společnost Icon 4×4. Autentické výdechy ventilace a ovládací knoflíky jsou hliníkové. Volant pochází z první generace Fordu Mustang. Skrze něj můžete hledět na analogové „budíky“ z dílen společnosti Dakota Digital. Stahovací kličky ve dveřích jsou pouhou atrapou a slouží jako ovladač k elektrickému otevírání bočních oken.

Vinylové čalounění sedadel navrhli designéři v leteckém stylu. Rádio zastavěli technici do stropního panelu. Čekací doba na Old School BR je šest měsíců. V základu stojí 195 tisíc amerických dolarů. To je zhruba 4,3 milionu korun.

Nejde o první Ford Bronco z dílen severoamerických nadšenců. V roce 2011 představili modernizovaný model Icon BR, který jim pomáhal navrhovat designér druhé generace Fordu GT Camilo Pardo. Na vývoji auta se podílela i oděvní společnost Nike. Icon BR má masku vyrobenou na CNC stroji, přídavné sluneční clony, tvarovaná okna a matný lak.

Nový Old School BR však vypadá jako originál a přidává navíc atmosféru šedesátých let minulého století.

Foto: Icon 4×4

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 215 posts and counting. See all posts by Jan Majurník