Land Rover přesune výrobu Discovery na Slovensko

Land Rover Discovery se bude vyrábět na Slovensku. Britská automobilka tím ušetří desítky tisíc korun na každém autě. V domovské továrně v Anglii přijde o práci zhruba tisíc lidí. Koncern škrtá v nákladech kvůli klesající poptávce a obavám z blížícího se „brexitu“.

Zástupci společnosti Jaguar Land Rover se rozhodli propustit tisícovku zaměstnanců z výrobního závodu v anglickém Solihullu. Největší britský automobilový producent už dříve prohlásil, že se nový model Land Rover Discovery bude vyrábět na Slovensku v Nitře.

„Potenciální ztráty agenturních zaměstnanců ve Velké Británii jsou těžké, ale tvoří součást naší dlouhodobé výrobní strategie. Přetváříme naši firmu globálně,“ uvedla společnost ve svém prohlášení.

Důvodem snižování stavů je kromě odhlasovaného odchodu Spojeného království z Evropské unie také klesající poptávka. Zájem kupujících o auta značky Jaguar Land Rover spadl za rok o šest procent. Do karet nehraje automobilce ani potenciální hrozba zákazu vjezdu aut s dieselovými motory do hlavních světových metropolí a zvýšení emisních daní. Většina klientů totiž preferuje právě naftovou pohonnou jednotku.

Vedení se letos rozhodne, v jaké domovské továrně budou vznikat elektromobily a hybridy značky. Do roku 2020 chce Jaguar Land Rover také nabízet všechny současné modely v elektrifikované variantě.

Výrobu nového Range Roveru a Range Roveru Sport zachová společnost v hlavním solihullském závodě. Automobilka vlastněná indickým gigantem Tata Motors produkuje skoro třetinu všech vyráběných britských aut. Jde o 1,7 milionu kusů za rok.

Z montážních linek slovenské továrny sjíždí ročně 300 tisíc aut. V závodě pracuje zhruba 1400 pracovníků. JLR vyrobil vloni ve Velké Británii přes 530 tisíc vozidel a zaměstnává okolo 40 tisíc lidí. Pod křídla automobilky spadá také linka ve Štýrském Hradci v Rakousku. Tam se rodí elektrické SUV Jaguar I-Pace nebo malý E-Pace.

Foto: Jaguar Land Rover

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 219 posts and counting. See all posts by Jan Majurník