TEST: Volkswagen T-Roc – Kluk z velkoměsta

Svérázný počin německého Volkswagenu vyvrcholil v kompaktní SUV s úderným názvem T-Roc. Auto sází na osobitý design a široké možnosti personalizace. Na cesty ho konstruktéři vybavili pohonem 4×4 a voličem jízdních profilů. Poradí si kluk z velkoměsta také s nástrahami venkova?

Nejvýraznějším prvkem široké karoserie je rozhodně přední část auta. Na první pohled zaujme masivní maska chladiče, na kterou ladně navazují hlavní LED lampy. Díky spodní chromové lince působí příď uceleně. Na obě strany nárazníku pak konstruktéři namontovali sdružené LED svítilny připomínající obruby brýlí, které zároveň slouží jako blinkry.

Na bocích auta najdete vyvýšené blatníky a velké 19“ ráfky z lehkých slitin. Tady dvojnásob platí, že kola dělají auto. Bez „liťáků“ by T-Roc zkrátka nepůsobil tak průbojně a sebevědomě.

Designéři se vyřádili také vzadu. Působivé jsou dva prolisy s chromovým lemováním, které vypadají jako koncovky výfuku. Vyšší umístění odrazových světel nabudí dojem větší světlé výšky podvozku. Dveře zavazadelníku otevírají pohonné servomotory. Krycí roleta kufru občas nezapadne na svoje místo, párkrát jsme ji museli dovřít ručně.

Uvnitř září dekory palubní desky, středového tunelu a výplní dveří sladěné s barvou karoserie. Dominantou interiéru jsou dvě obrazovky. Středová obsahuje kompletní rozhraní multimédií a nastavení auta.

T-Roc má malou přístrojovou kapličku, takže můžete grafické „budíky“ úplně minimalizovat. Před očima se vám pak rozvine celá mapa. Milovníci kvalitní muziky ocení příplatkový audiosystém Beats s integrovaným subwooferem. Samozřejmostí je kompatibilita s moderními smartphony a volitelné bezdrátové dobíjení mobilu.

Dvoubarevné čalounění sedadel je hodně stylové. Vpředu má řidič a spolujezdec dostatek volnosti i komfortní loketní opěrku. Dozadu posadíte tři cestující a jejich nohy rozhodně nebudou strádat. Svážející se střecha však omezuje místo nad hlavou.

Hurá na venkov

Testovaný T-Roc vybavili v továrně otočným voličem jízdních profilů a pohonem 4Motion. Kluk z velkoměsta tak může vyrazit na venkov. Mírný terén zvládne s opatrností i řidič-začátečník. Elektronika umí během vteřiny přenést část točivého momentu na zadní nápravu nebo regulovat sílu brzd. V zimě pak přijdou vhod dvě nastavení pro jízdu na sněhu.

Pod kapotu testovaného modelu zastavěli dělníci vznětový dvoulitr s výkonem 150 koní. Naftový motor se k autu příliš nehodí, na druhou stranu je „ropák“ překvapivě úsporný. T-Roc se čtyřkolkou a v automatu spotřebuje průměrně pět litrů nafty na sto kilometrů. Jen občas nesmíte zapomenout doplnit nádrž s močovinou…

Navzdory velkým kolům zvládá podvozek hravě překonávat silniční nerovnosti. Pocit z řízení je naopak suchý a bez zpětné odezvy. Určitou neutralitu kompenzuje dynamický režim, který upravuje sílu posilovače řízení. Oproti T-Rocu je například Mitsubishi Eclipse Cross řidičská motokára. Představte si malý Volkswagen spíš jako vycvičeného elegána v saku. Ten závodní maraton nepoběží, i když by mohl!

U Volkswagenu vítězí stylovost, design a pohodlí. Tohle SUV vám chce prostě dělat radost.

Základní technické údaje:

Volkswagen T-Roc, 2,0 TDI, 4Motion, DSG7

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec

Objem: 1968 ccm

Výkon: 110 kW (150 k) při 3 500 – 4 000 ot./min.

Točivý moment: 340 Nm při 1750 – 3000 ot./min.

Rychlost: 200 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 8,4 vteřin

Spotřeba v l (město/mimo město/kombinovaná): 5,7–5,6 /4,8 /5,1

Provozní hmotnost: 1530 kg

Rozměry: 4234 x 1819 x 1531 mm

Rozvor: 2593 mm

Objem zavazadlového prostoru v l: 392 / 1 237 l

Základní cena testovaného modelu: 832 900 Kč

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 193 posts and counting.See all posts by jan-majurnik