Čínská kopie Lamborghini Urus stojí jen 330 tisíc

Pokud milujete tvary superrychlého Lamborghini Urus, ale nemáte 4,5 milionu korun, máme pro vás dobrou zprávu. Čínská automobilka Huansu odhalila jeho levnější kopii, která stojí třináctkrát méně. Pokud vám nevadí mnohem slabší motor a fakt, že jde o plagiát, zabookujte si letenku do Číny.

Automobilka Huansu spadá pod křídla korporátu Baic. Jméno výrobce se překládá jako „kouzelná rychlost“. Auto má kódové označení C60, ale na jeho zádi najdeme nápis Hyosow.

Téměř 90 % čelních tvarů SUV okopírovala čínská automobilka Huansu od italského Lamborghini. Silueta karoserie i masky chladiče je téměř totožná s originálem. Podobně vypadají i hlavní světla. Čínští konstruktéři je vylepšili LED technologií. Masivní šestiúhelníkovou masku plemenného býka nahradily v kopii podélné lamely.

Agresivní boky Číňané vyměnili za ploché tvary připomínající lopatu. Vzadu nejsou ventilační výdechy a dvojité koncovky výfuků po stranách. Velká zadní světla Hyosowu mají podobné úhly ostrého lomu, ale nejsou tak skvostné jako úzké LED lampy Lamborghini Urus. Pod nárazníkem chybí přítlačný difuzor.

Pod kapotou čínského Urusu pracuje zážehový čtyřválec, který naladili technici na necelých dvě stě koní. Oproti originálnímu SUV je C60 mnohem praktičtější. Nabízí totiž pět nebo sedm míst k sezení.

V neposlední řadě nesmíme opomenout cenový rozdíl. Zatímco Lamborghini Urus stojí 4,5 milionu korun, za Huansu Hyosow zaplatíte v přepočtu zhruba 330 tisíc korun. Za nejvyšší výbavu plagiátu si připlatíte dalších dvě stě tisíc. Vrcholová verze tedy stojí 530 tisíc korun.

Ačkoli jde o konkurenceschopný počin, alespoň cenou, nemyslíme si, že to nějak ovlivní prodeje supersportovního SUV s italsko-německými geny. Auto se bude prodávat jen na čínském trhu.

Foto: Huansu

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník