Honda CR-V poprvé se sedmi místy a královským prostorem

Honda zveřejnila nové informace o nové generaci modelu CR-V. Přepracované SUV bude širší, bude mít delší rozvor a nabídne vyšší světlou výšku než stávající generace. Posádka dostane více prostoru při zachování stejné délky auta. Nově přijede japonské SUV také v sedmimístném provedení a za rok se dočkáme i hybridního pohonu.

První vlaštovkou nového modelu bylo přepracování základní platformy. Začněme čísly. Konstruktéři prodloužili rozvor o 40 mm. Světlá výška vzrostla rovněž o 40 mm. Nová Honda CR-V je pak o 35 mm širší než předchozí generace. Inženýři však zachovali totožnou celkovou délku auta.

Cestující vpředu si mohou užívat 5 mm místa nad hlavou navíc. Nohy si natáhnou o 16 mm dále. Technici přesunuli nádrž na pohonné hmoty před zadní kola. Díky tomu má posádka vzadu k dispozici dalších 50 mm prostoru pro nohy.

Zadní dveře mají rozšířený úhel otevření o 6 stupňů. To znamená komfortnější nasedání a větší prostor při manipulaci s dětskou sedačkou. Nová Honda CR-V pak dostane zaoblený práh, který omezuje riziko zašpinění oblečení. Podobné technické řešení najdeme také u Mitsubishi Eclipse Cross.

Modely CR-V s benzínovým motorem jsou poprvé k dispozici se sedmi sedadly. Všechny řady sedaček jsou sklopné. V sedmimístném provedení jde druhá řada posouvat o 150 mm. Zadní sedadla můžete sklopit nebo překlopit. Tím vznikne větší zavazadlový prostor.

Ve jménu variability

Sklopná opěradla zadních sedadel dělená v poměru 60:40 nabídnou ve spojení s dvouúrovňovou podlahou snadnou manipulaci s nákladem. Maximální délka rovné plochy je 1830 mm u pětimístné verze nebo 1800 mm u sedmimístné verze. V autě tedy můžete i přespat nebo odvést horské kolo. Druhá úroveň poskytne hlubší zavazadelník, to kvůli přepravě vyšší předmětů.

Designéři posunuli dveřní reproduktory více nahoru a zvětšili úložné kapsy. Dáte do nich například velký tablet. Vpředu dominuje přepracovaná středová konzole se třemi režimy využití. Jde například o přihrádku na mobil nebo objemnější úložný prostor pro menší tašku.

Od výbavového stupně Elegance nabízí výrobce dva USB porty pro dobíjení elektroniky. Varianta Executive navíc přináší bezdotykové ovládání pátých dveří. Servomotory umí nastavit výšku jejich otevření. To oceníte při manipulaci s kufrem v omezených prostorech.

První modely inovovaného CR-V vyjedou na silnice už letos na podzim. Základním motorem bude zážehová patnáctistovka 1,5 litru VTEC. Zkraje roku 2019 přijde i hybridní pohon pro pětimístnou verzi. Diesel zatím v nabídce nebude. Zástupci automobilky však naznačili, že jsou připraveni zastavovat pod kapotu i naftový motor.

Foto: Honda

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 219 posts and counting. See all posts by Jan Majurník