Volkswagen Amarok dostal šestiválec s výkonem až 272 koní

Skupina Volkswagen zahájila výrobu pick-upu Volkswagen Amarok s nejsilnějším motorem V6. Ve špičce dosahuje výkonu až 272 koní a točivého momentu 580 Nm. Vrcholový naftový šestiválec je nabízen pouze ve verzích Highline a Aventura. Ty přináší nové stylistické prvky nebo zelenou metalízu Peacock.

Jedním z prvních „nadopovaných“ pick-upů, který sjel z montážní linky v německém Hannoveru, byl Amarok Aventura s dvojkabinou, stálým pohonem 4×4 a osmirychlostním automatem. Pionýr vybavený dvacetipalcovými litými disky Talca má pod kapotou třílitrový vznětový šestiválec se standardním výkonem 258 koní. Krátkodobé zvýšení plnícího tlaku vyžene výkonnostní křivku na hranici 272 koňských sil.

Dosavadní maximální točivý moment 550 Nm posílil v přepracovaném motoru na 580 Nm. Maximální „krouťák“ má řidič k dispozici už od 1400 otáček za minutu. Stádo dieselových koní je na vrcholu sil mezi 3250–4000 otáčkami za minutu. Zvýšení plnícího tlaku nastává v případě, kdy šofér sešlápne pedál plynu až na podlahu.

Výbavové stupně Highline i Aventure mají v základu stálý pohon 4×4 a osmirychlostní automat. Předek zdobí bi-xenonové světlomety a mlhovky s funkcí přísvitu do zatáček.

Interiér nabídne černé čalounění sloupků i stropnice. Sedadla s černou kůží Nappa dodají autu elegantní „feeling“.

Novinkou je také zelený metalický lak Peacock pro výbavu Aventura. Barva spolu s rámem za kabinou nabudí sportovní dojem. Na přání se dodává také kryt ložné plochy. Ta má plochu 2,52 m².

Posílené amaroky se dostanou do prodeje v polovině června letošního roku. Objednávky však spustil Volkswagen už teď. Ve výbavě Highline stojí auto skoro milion a čtvrt,  za stupeň Aventura zaplatíte milion a půl. Základní cena pick-upu se šestiválcovým turbodieselem a výkonem 163 koní zůstává 840 tisíc.

Foto: Volkswagen

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník