Zetor mění traktory za pancéřovanou čtyřkolku Gerlach

Premiérový koncept pancéřového taktického vozidla reflektuje bojové a bezpečnostní faktory získané z bojových konfliktů 21. století. Technici českého a slovenského zastoupení společnosti Zetor Engineering dokončili projekt Gerlach 4×4 za dva roky. Výsledkem je pozoruhodný přepravník za deset milionů korun.

Transportér nabídne modulární pancéřovou ochranu s dvojitou podlahou a tři uspořádání kabiny od čtyř do šesti míst k sezení. V základu je posádka chráněná proti standardním balistickým střelám, minám a různým typům náloží, včetně podomácku vyrobených. Na vaše přání vám výrobce zastaví do Gerlachu volitelný zbraňový systém.

Obě nápravy jsou nezávisle zavěšené. Interiér je vylepšený protihlukovými a anti-vibračními materiály. Subsystémy poskytnou protichemickou ochranu nebo za jízdy dofouknou pneumatiky. Zastavěná komunikační technologie umožní datový a hlasový přenos také v rámci vozidla.

Obrněnec na rámovém základu se nabízí v hmotnostním provedení 12 tun a 12,5 tuny. Maximální rychlost je 110 km/h. Pancéřové auto ujede až 800 kilometrů na jedno natankování. Palivová nádrž pojme 220 litrů pohonných hmot. Motor má výkon 326 koní a točivý moment přenáší osmirychlostní automat na všechna čtyři kola. Zetor Gerlach je konstruovaný pro převoz nákladním autem, vlakem nebo letadlem Airbus.

Podle zástupců Zetoru byly hlavní komponenty vyvinuty ve spolupráci s předními evropskými producenty. Hlavní výhodu vidí čeští a slovenští inženýři v jednoduché obsluze a v nízkých nákladech na údržbu. Gerlach 4×4 stojí v základu 398 tisíc euro. To je v přepočtu 10 150 000 korun.

Prostor pro posádku: 7,7 m³
Objem nákladového prostoru: 2,3 m³
Užitečné zatížení: 1,5 t
Délka: 5,65 m
Šířka: 2,5 m
Výška: 2,5 m
Rozvor: 3,6 m
Poloměr otáčení: 7,5 m
Pneumatiky: R20 CTIS
Boční náklon: 40°
Přejezd zákopu: 0,9 m
Kolmá přepážka: 0,5 m
Přední nájezdový úhel: 45°
Zadní nájezdový úhel: 45°
Brodivost: 1,2 m
Stoupání: 70 %

Foto: Zetor Engineering

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 218 posts and counting. See all posts by Jan Majurník