Roush vylepšil Ford F-250. Je z něj pořádný off-road

Tuningové studio Roush Performance odhalilo světu letošní modelovou řadu vylepšeného Fordu F-250 Super Duty. Agresivní off-road dostal zvýšené odpružení, robustní disky s terénními pneumatikami a další doplňky. Úpravce tak poprvé vstupuje do segmentu Super Duty s nadupaným pick-upem.

Výrazný design pick-upu začíná u mřížky chladiče. Tu Roush ozdobil pozičním osvětlením a firemním logem. Auto má také ochranu předního nárazníku. Podle zástupců studia neovlivňuje funkci radaru adaptivního tempomatu. Rozšíření blatníku s „pozičkami“ dotváří agresivní vzhled užitkového Fordu. Naftové verze jsou vybaveny výfukem z nerezové oceli a filtrem pevných částic. Optimální zvuk nabídnou ozdobné koncovky vzadu.

Technici v michiganských dílnách zastavují do auta také zesílený podvozek. Jde o kompletní kit značky Fox ze série Performance. Nové odpružení zvedne světlou výšku o necelé čtyři centimetry. Masivní dvacetipalcové disky obuli pracovníci na terénní pneumatiky BF Goodrich KO2. Kola standardně chrání integrované límce se speciální povrchovou úpravou. Ty jsou ozdobené chromovými čepičkami šroubů. Na přání vám výrobce dodá i sadu užitečných nástrojů pro „přežití“ v terénu.

V interiéru najdete zakázkově vyšívané hlavové opěrky, středovou konzoli s emblémem Roush a impregnované podlahové rohože. Abyste ukázali okolí, že neřídíte obyčejný Ford F-250, dostanete k němu spoustu nálepek a odznaků Roush.

Vyzbrojený pick-up utáhne na „kouli“ téměř 8,4 tun a na korbu naskládáte skoro dvě tuny nákladu. Roush drží tovární záruku tři roky nebo 58 000 kilometrů, podle toho, co nastane dříve. Cena vylepšeného Fordu F-250 Super Duty začíná na jednom milionu korun.

Fascinace motory

Zakladatel firmy Jack Roush se vždy zajímal o to, jak věci fungují. Byl fascinován motory a chtěl je inovovat. V roce 1964 ho rekrutovala společnost Ford Motor Company. Jack se přestěhoval do Detroitu a začal pracovat v tamní automobilové továrně. Během práce pro Ford se Roush dostal také k závodním autům. Koncem šedesátých let přešel do konkurenčního Chrysleru.

V roce 1970 už Jack Roush zahájil vlastní vývoj. Kromě práce se bavil také vyučováním na michiganské střední škole. Dnes firma upravuje Mustangy a pick-upy série F. Dále nabízí výkonné motory a různé komponenty do Fordů.

Foto: Roush Performance

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 158 posts and counting.See all posts by jan-majurnik