Toyota vyzbrojila Hilux. Je to gladiátor mezi pick-upy

Zastoupení japonské automobilky Toyota na Novém Zélandu představilo unikátní pick-up. Na místním veletrhu Mystery Creek Fieldays ukázali tamní představitelé řádně vyzbrojený Hilux. Auto sklidilo takový úspěch, že se ho mateřská automobilka rozhodla nabízet v limitované edici.

Na konceptu Hilux Gladiator se podílela také společnost Retro Vehicle Enhancements. Jako předloha posloužil model Hilux SR5 s pohonem 4×4. Vylepšení zahrnovalo instalaci sady pro zvýšení světlé výšky podvozku a dvacetipalcová kola s terénními pneumatikami. Agresivní design dotváří ochranné rámy, integrovaný naviják, odolný kryt olejové vany, rozšířené blatníky a zvýšené sání. Jelikož jde o pořádný off-road, nechybí tu ani přídavná LED rampa a grafika s logem edice Gladiator.

Interiér zdobí čalounění ze speciální červené kůže. Designové detaily ve stylu uhlíkového vlákna doplňují podlahové rohože s logem limitované série Gladiator. Některé namontované komponenty ještě čekají na schválení od homologačního úřadu.

Novozélandský produktový ředitel Toyoty Spencer Morris je přesvědčen, že praktičtější sériově vyráběná verze Toyoty Hilux Gladiator zákazníky doslova nadchne.

“Zkonstruovali jsme Hilux Gladiator Concept speciálně pro stánek Toyoty na veletrhu Mystery Creek Fieldays, abychom ukázali široké možnosti tohoto modelu. Zájem veřejnosti nás ohromil a nadchl,“ okomentoval úspěch Morris.

Osmá generaci legendárního pick-upu si odbyla evropskou premiéru už v roce 2016. Inženýři Toyoty u posledního modelu posílili rám a přepracovali interiér auta do standardu SUV. Hilux nabídne větší terénní možnosti a zesílenou skříň s maximální nosností 1000 kg. Pod kapotou pracuje naftový motor D-4D s objemem 2,4 litru. Turbodmychadlo agregátu má proměnnou geometrii lopatek a proudící stlačený vzduch ochlazuje zastavěný mezichladič.

Pohonné ústrojí Hiluxu se šestirychlostním manuálem potřebuje ke zrychlení z nuly na sto 12,8 vteřiny. V případě verze se šestirychlostní samočinnou převodovkou si na ten samý výsledek počkáte o čtyři setiny vteřiny déle. Minulá edice Gladiator čítající sto kusů se vyprodala za osmnáct měsíců.

Foto: Toyota

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 158 posts and counting.See all posts by jan-majurnik