Sedmimístný Lexus RX L dorazí do Česka v květnu

Luxusní divize japonské Toyoty si pohrála s prémiovým SUV Lexus RX L.  Výsledkem je sedmimístný model v duchu zásad japonské pohostinnosti. Auto míří i na český trh, dorazí už v květnu.

Jako v salónu

Upravené RX nabízí dostatek místa pro kolena i hlavu. Ošizený nezůstal ani zavazadelník, který má v sedmimístném uspořádání objem 211 litrů. Konstruktéři dokonce prodloužili celkovou délku auta o 110 mm, aby kompenzovali prostorový deficit. Přepracování se dočkaly i zadní dveře. Úhel vyklopení je o něco strmější. Pohonné ústrojí zadního stěrače přesunuli technici do dolů, čímž ušetřili potřebné milimetry. K otevření víka pátých dveří stačí jen přiložit ruku do blízkosti zadního loga. O zbytek se postarají servomotory.

Jak bývá dnes zvykem, třetí řada sedadel jde snadno sklopit a zvednout. U Lexusu vám k tomu stačí jediné tlačítko. Podle slov výrobce je jízda v poslední linii stejně komfortní jako na všech sedadlech kolem. Dozadu se cestující dostanou zatažením za páčku, tehdy se sedačka z druhé řady posune dopředu.

Kabinu RX nazývají designéři „salónkem“. Interiér působí otevřeně, lehce a nabídne rozmanitý infosystém. Součástí standardní výbavy je kožené čalounění sedadel v různých barevných odstínech. V případě nehody se po celé délce interiéru rozvinou boční a hlavové airbagy.

Exteriér zdobí především ostré linie a příplatková prémiová LED světla. Auto můžete dostat obuté na 20“ litých kolech. Všechny výbavové varianty RX L mají ve standardu polymerový nástřik karoserie odolný proti škrábancům, navíc se schopností automatické obnovy.

Rodinný hybrid

Litá kola

Západoevropští klienti si mohou prodloužený Lexus RX dopřát také s hybridním pohonem. Spolupráce benzínového vidlicového šestiválce a elektromotorů má za následek 313 koňských sil. S hybridem dostanete také pohon 4×4. Na zadní nápravě pracuje elektromotor, který se připojuje v zájmu trakce auta. Na přání automobilka nabízí adaptivní odpružení pro vyšší jízdní komfort.

Lexus RX L má také čistě elektrický jízdní režim. Funguje v nízkých rychlostech a najde uplatnění v kolonách, při popojíždění ve městě nebo parkování.

Nové „elko“ se dostane na český trh už letos v květnu. Cenu zatím automobilka nezveřejnila.

Foto: Lexus

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 142 posts and counting.See all posts by jan-majurnik