Autosalon v New Yorku ukázal evoluční Forester a divoké Maserati

Kromě přepracovaného Tucsonu s obřími lampami ukázal newyorský autosalon další novinky na poli SUV. Vybrali jsme pro vás ty největší hvězdy. Mezi nimi evoluční Subaru, koncepční pojetí pick-upu od Volkswagenu nebo divoké Maserati s motorem od konkurenčního Ferrari.

Aviator přijíždí

Volkswagen Atlas Tanoak

Volkswagen Atlas Tanoak

Pick-upů se po Americe prohání nespočet a pořád patří mezi nejprodávanější auta. Jistou zásluhu na tom mají i daňové úlevy. Německá automobilka Volkswagen přivezla do New Yorku svoji vizi užitkového „trucku“. Auto je postavené na bázi velkého SUV Volkswagenu Atlas. Konstrukce Tanoaku sice připomíná základ Hondy Ridgeline, ale Volkswagen jen prodloužil platformu MQB.

Pod kapotou bude pracovat stejný motor jako v Atlasu. Bavíme se tedy o atmosférickém šestiválci (VR6) s výkonem 280 koní a točivým momentem 360 Nm. Automobilka udává zrychlení z nuly na sto za 8,8 vteřin. Volkswagen Atlas Tanoak nabídne jízdní režimy pro různé typy povrchů a přídavnou redukční převodovku. Zatím jde pouze o koncept, sériová výroba nebyla potvrzena.

Subaru Forester 2019

Nový Forester

„Lesní muž“ prochází pomalým evolučním vývojem. Designéři od Subaru si půjčili některé karosářské křivky z Ascentu. Projektorové LED světlomety si zachovaly tradiční denní svícení ve tvaru C.

Díky nové globální platformě nabídne Forester větší porci bezpečnosti a více prostoru. Ve Spojených státech se řidiči dočkají atmosférického benzínového agregátu o objemu 2.5 litru s výkonem 185 koní a točivým momentem 238 Nm. Výkonný přeplňovaný dvoulitr o výkonu 254 koní zatím nebude v nabídce.

Všechny výbavové stupně dostanou variátor Lineartronic a asistenční systém EyeSight, který jsme testovali v novém Subaru XV. Přepracovaný Forester zamíří také do Evropy.

Lincoln Aviator

Lincoln Aviator

Luxusní divize Fordu se vytasila s novým třířadým SUV. Typický americký koráb vybudovali inženýři s plány do budoucna. Aviator by měl posloužit jako základ pro nový Ford Explorer. Svým zpracováním a materiály konkuruje i Range Roveru Velar. Aviator si vypůjčil některé komponenty z Navigatoru a Continentalu.

Výrobce se například chlubí unikátními komfortními sedadly. O pohon se postará dvakrát přeplňovaný šestiválec EcoBoost. Zatím není jasné, kterou převodovku Lincoln v autě využije. Pravděpodobně půjde o desetirychlostní automat vlastní konstrukce.

Na přání nabízí Lincoln také hybridní soustavu a pohon všech čtyř kol. V základu tohle SUV totiž koupíte jako čistou zadokolku. Některé prvky zadní nápravy bude Aviator sdílet s Mustangem.

Volitelný Plug-in hybrid

Maserati Levante Trofeo

Italské SUV dostane dvakrát přeplňovanou V8 3,8 litru od Ferrari. To znamená zrychlení z nuly na sto za 3,8 vteřin a maximální rychlost přes 300 km/h. S výkonem téměř 600 koňských sil a točivým momentem 730 Nm si poradíte snadno díky rozložení hmotnosti 50:50.

Milovníkům rychlé jízdy nabídne Maserati závodní režim s precizním nastavením řízení a propracovaný systém „launch control“ pro okamžitou akceleraci. Případným chybám řidiče bude předcházet pokročilý stabilizační systém MIVC. Trofeo můžete vzít i mimo silnice. K jízdě v terénu slouží off-road režim. Výrobce slíbil jen malou sérii tohoto divokého SUV. Každé auto přijde ke svému majiteli s plaketou se jeho jménem a unikátním sériovým číslem.

Mazda CX-3

Mazda CX-3

Kompaktní japonský crossover se dočkal nenápadného omlazení. Na první pohled vypadá auto stejně. Změny hledejte na masce chladiče nebo vzadu. Tam jsou přepracovaná světla. Pod kapotou je stále atmosférický dvoulitr s točivým momentem 200 Nm. Výrobce uvedl, že vylepšená pohonná jednotka je úspornější. Oficiální data o spotřebách však zatím nebyla zveřejněna. CX-3 dostala také vektorování G, které omezí nedotáčivost a zlepší chování crossoveru v zatáčkách.

Díky silnějším zadním panelům a sklům omezili konstruktéři hluk uvnitř. Pro posádku jsou připravena přepracovaná širší sedadla. Integrovaná loketní opěrka ve středové konzoli ladí se zadní loketkou s držáky nápojů. To dodá „trojce“ prémiový „feeling“. Na americký trh se přepracovaný crossover dostane na konci jara.

Foto: VW, Subaru, Mazda, Maserati, Lincoln

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 185 posts and counting.See all posts by jan-majurnik